سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان جنوبی  به صورت حضوری برگزار می شود

رمضانی از برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۸ فروردین ماه تا دوم اردیبهشت امسال در محل حسینیه جماران دایر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود رمضانی» امروز (۲۴ فروردین) در نشست خبری با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در طی این ایام همه روزه ۱۶ محفل جزء خوانی قرآن کریم به همراه بیان نکات تفسیری در مساجد محوری شهرستان های استان با حضور امامان جمعه شهرستان ها و خطبای دعوت شده در حال برگزاری است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۸ فروردین ماه امسال در محل حسینیه جماران آغاز به کار می کند و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: در این نمایشگاه قرآن ۱۰ غرفه به ناشرین برای عرضه کتب اختصاص داده می‌شود و هشت غرفه‌ها نیز شامل غرفه کانون های مساجد، غرفه ملزومات حجاب، غرفه خوشنویسی، کودک و نوجوان، حوزه علمیه، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، دارالقرآن بسیج و سازمان فضای مجازی سراج خواهد بود.

 

رمضانی در ادامه افزود: کتب عرضه شده در نمایشگاه  قرآن با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود که ۲۰ درصد مربوط به تخفیف اداره کل و مابقی تخفیف ناشرین خواهد بود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های جانبی در نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: جشن روزه اولی‌ها ویژه ۱۵۰ نفر از دختران، پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و دینی، کرسی تلاوت و تقدیر از فعالیت و پیشکسوتان قرآنی، اجرای تعزیه در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به سایر برنامه‌های رمضانی ماه مبارک در خراسان جنوبی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در تعدادی دیگر از شهرستان ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات قرآنی، برگزاری مسابقه پیامکی شهر عاشقی(۳۰ شب ۳۰ سوال و اهدای ۶۰ کارت هدیه یک میلیون ریالی)، تولید و ضبط ۲۰ کلیپ تصویری با موضوع قرآن و احکام روزه و بازنشر در فضای مجازی و برپایی چهار نشست علمی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه‌های قرآنی است.

 

رمضانی با بیان اینکه تعزیه خوانی ایام شهادت حضرت علی(ع)در پارک‌های سطح شهر بیرجند چون پارک توحید، شعبانیه و همچنین حسینیه جماران را خواهیم داشت، عنوان کرد:  ۲ جشن محوری به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های بیرجند و طبس گلشن با دعوت از خطیب کشوری حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل برگزار خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان برگزاری ۱۰ شب شعر در سطح استان، تولید و اجرای نمایش با موضوعات قرآنی، حمایت از برنامه های موسسات فرهنگی قرآن و عترت و مراسم مناجات خوانی در هیئت روضه الشهدا را از دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

 

کد خبر 1165376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha