تدوین نقشه راه قرآنی ضروری است

حجت الاسلام امینی، تدوین نقشه راه قرآنی را برای انجام گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» در نشستی با اعضای موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان شاهرود گفت: موضوعات قرآنی را باید به روز رسانی کرد و در قالب هنر آورد تا جذابیت آن را برای قشر کودک و نوجوان دو چندان شود.

 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تدوین نقشه راه قرآنی در سال ۱۴۰۱ باید در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود قرار گیرد، اضافه کرد: تعامل مسجدها و موسسه‌ها در تدوین برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرآنی می‌تواند جهش و پیشرفت خوبی در زمینه ترویج موضوعات قرآنی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال یکی از روان ترین، ساده‌ترین و ولایی‌ترین سال در ترویج طرح‌های قرآنی است، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین نقشه راه قرآنی و تخصصی کردن موسسه‌های قرآنی در رشته‌هایی چون حفظ، روان‌خوانی و تفسیر آسان می‌تواند گام بلندی در تحقق این امر بردارد.

 

افزایش اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت

حجت الاسلام امینی از افزایش اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت خبر داد و افزود: موسسه‌ها هر چه سریع تر طرح‌های خود را ارائه داد تا به نسبت و قابلیت اجرایی هر طرح اعتبار به حساب آنها واریز شود.

 

امام جمعه شاهرود ارتقای سواد رسانه‌ ای را در کاهش آسیب‌های فضای مجازی موثرداست وافزود: ارتقای سواد رسانه ای و فهم آن می تواند بر نقش رسانه ها تاثیرگذار بوده، توسعه و تقویت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به همراه داشته باشد.

 

وی، به موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اشاره واظهارکرد: اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری از دیگر موارد مهم امنیت در کشور است و اجرای این طرح باید در جهاد تبیین اطلاع رسانی شود.

 

محوریت برگزاری برنامه ها افزایش نشاط و تقویت اخلاق فردی و اجتماعی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی و کارگروههای 9 گانه تخصصی شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از این کارگروه ها، کارگروه توسعه امور قرآنی است که قرار است در جلسه آتی با حضور رؤسای کارگروهها مسائل و برنامه های حوزه قرآن بررسی و راهکارهایی برای توسعه اینگونه فعالیت ها ارائه شود.

 

«محمدتقی یزدی» با تاکید بر اینکه محوریت برگزاری برنامه ها باید افزایش نشاط و تقویت اخلاق فردی و اجتماعی روزه دار باشد ادامه داد: در این خصوص تنوع دادن به برنامه ها، اجرای متفاوت و خلاقانه فعالیت ها و تلفیق برنامه های پیش بینی شده علاوه بر بهبود کیفیت، در تاثیرگزاری بیشتر آن موثر خواهد بود.

 

مدیران موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی با بیان طرح ها و پیشنهادات خود در طرح ماده ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

 

شهرستان شاهرود دارای ۱۶ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی فعال است.

 

 

 

کد خبر 1165389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha