موعظه هدیه الهی برای بشر است

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: موعظه هدیه الهی که در تمامی کتابهای آسمانی آمده است. چراکه بشر به موعظه و نصیحت احتیاج دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ، استاد حوزه علمیه در حسینیه همدانی ها سخنرانی پرداخته و در خصوص نفس انسان در قرآن مجید و روایات گفت: غذای نفس در ابتدا موعظه است باید به نفس آمادگی داد تا آلودگی ها  و تیرگی ها را  پاک کند تا به حسنات اخلاقی برسد موعظه و نصیحت یک راه رسیدن به این حسنات است.

 

استاد حوزه علمیه در خصوص موعظه اظهار داشت: موعظه هدیه الهی که در تمامی کتابهای آسمانی آمده است. بشر به موعظه و نصیحت احتیاج دارد. در واقع کل قرآن مجید معجزه است. موعظه باید با مهر و رحمت بیان شود که برای طرف مقابل قابل پذیرش باشد و  در درونش از پروردگار عالم شرمنده شود.

 

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اصل موعظه ها از جانب خداوند متعال ادامه داد: موعظه گر خالق، رزاق و رحیم است و کسی به انسان بیشتر از خداوند متعال مهربان تر نیست زیرا تکیه گاه انسان فقط پروردگار است. در واقع انبیاء الهی دلسوز مردم بودند اما خالق انسان نیستند.

 

وی گفت: برای پاک بودن در دنیا، آخرت و آراستن شدن به حقایق الهی و ملکوتی موعظه لازم است. خداوند انسان را شایسته رفتن به بهشت می داند زیرا همه انسانها لیاقت دارند که به بهشت بروند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: زبان تمامی انبیاء الهی به غیر از احکام دینشان مابقی موعظه است. زیرا انسان به موعظه و نصیحت نیاز دارد.

 

وی در پایان با استناد به سوره یس خاطرنشان کرد: انسانهای که در روز قیامت وارد بهشت می شوند مهماندارشان خداوند متعال است؛ به همین دلیل پروردگار عالم برای بندگان شایسته اش پاداشی آماده کرده که تا به حال هیچ چشمی آن را ندیده و هیچ گوشی آن را نشنیده و هیچ اندیشه ای حتی به آن خطور نکرده است.

کد خبر 1165455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha