نشست تخصصی هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان برگزار شد

نشست تخصصی هنر انقلاب اسلامی، با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی شعبانی» در این جلسه ضمن تسلیت شهادت حضرت خدیجه(س) گفت: یک الگو می تواند بسیار در زندگی انسان تاثیر گذار باشد و هنرمندان باید افرادی همچون شهید آوینی را الگوی خود قرار دهند.

 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی با بیان اینکه شهید آوینی می فرمایند هنرمند باید از زمان خود فراتر باشد، افزود: هنرمندان باید آگاه باشند و آنچه که محتوا بیان و هدف است را به خوبی با هنر خود به تصویر بکشند.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان باید در مسیر حق گام بردارند و با مطالعه پیگیر مطالباتشان باشند، ادامه داد: هنرمندان انقلابی باید با تخصص و تعهد در عرصه هنر، بتوانند آزادانه عقاید خود را بیان کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بحث هویت از مسائلی است که در استان مغفول مانده بیان کرد: آیا هنرمندان تاکنون به طور مشخص پیگیری کرده اند تا مسائلی مثل نام استان عوض شود چرا که مرکزی عنوان موقعیت جغرافیایی است و نمی توان آن را به عنوان اسم استان تلقی کرد.

 

شعبانی با اشاره به اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است و شهر اراک نیز یکی از شهرهای آلوده کشور است، بیان کرد: آیا سهم ما از این شهر صنعتی، تنها آلودگی است، استان مرکزی در سال گذشته تنها ۱۰۰ روز هوای پاک را تجربه کرده است و آیا نباید سهمی از درآمد عوارض آلایندگی به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یابد.

 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی به اهمیت تحکیم بنیان خانواده نیز اشاره کرد و گفت: ارائه طرح و ایده‌های نو می تواند در حوزه مبلمان شهری و خانواده بسیار تاثیر گذار باشد.

 

شعبانی گفت:طرح های فرهنگی و ایده‌ای نو مطابق با ارزش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هنرمندان باید در این راستا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف در مناسبت ها بیان کرد: متاسفانه کشور ما به مناسبت زدگی دچار شده است و باید از این مرحله که فقط در مناسبت ها برنامه برگزار کنیم عبور کنیم و با استمرار نشست ها و برنامه ها مشکلات و چالش های حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ را مرتفع کنیم.

 

حجت الاسلام «مهدی پیر هادی» نیز در این جلسه گفت: هنرمندان قرار است با هنر خود تمدن بسازند و آثار خود را باید در این راستا تولید کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با تفکر منفی مبارزه کنیم ادامه داد: هنرمندان باید پرچمدار مبارزه با تفکر منفی باشند و در راستای فرهنگ سازی گام بردارند.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان در رشته های مختلف برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان مسائل و مشکلات و نظرات خود پرداختند.

 

کد خبر 1165499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha