مادران در سلامت خانواده و جامعه نقش موثری ایفا می‌کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مادر می‌تواند نقش زیادی در سلامت خانواده ایفا کند و از این طریق می‌تواند بر سلامت جامعه نیز تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بانو نقوی استاد حوزه و دانشگاه در همایش بانوی آفتاب که به مناسبت فرارسیدن دهم رمضان سالگرد وفات حضرت خدیجه(س) در سقز برگزار شد، به خصوصیات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه(س) زنی با کمال و ثروتمند و از نظر اخلاقی، پرهیزکار بود این بانوی خردمند، در همه حال از پیامبر خدا(ص) پیروی و مال خود را در راه تحکیم پایه‌های اسلام صرف کرد.

 

وی بیان کرد: این بانوی بزرگوار ثروت بسیار و قدرت‌های مالی فراوان خود را در راه اسلام و تحت تصرف پیامبر اسلام(ص) هدیه کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آن بانوی گرامی که از زنان مورد احترام و بزرگ قریش بود و به سبب نیکی ‌رفتار، پاکدامنی و جایگاه رفیع اجتماعی‌اش به «طاهره» شهرت داشت، از بذل مال و اعتبار برای پیشرفت اسلام و دعوت آسمانی همسر بزرگوارش، کوتاهی نکرد.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه مادری بیان داشت: لازم است زنان ارزش‌های خود را بشناسند و رشد دهند چرا که مادر و همسر خوب بودن دارای ارزش زیادی است.

 

نقوی با اشاره به فرهیختگی زنان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، افزود: باید به نقش و جایگاه زنان در جامعه بیشتر پرداخته شود؛ البته در فرهنگ و آیین ما نقش زن و مادر بسیار پررنگ بوده و رسالت پرورشی مادران غیر قابل انکار است.

 

در پایان با اشاره به مبانی دین اسلام در زمینه زنان گفت: از نظر مبانی دینی بسیار قوی هستیم و در دین اسلام به شرایط خانه و خانواده توجه ویژه‌ای شده است. مادر می‌تواند نقش زیادی در سلامت خانواده ایفا کند و از این طریق می‌تواند بر سلامت جامعه نیز تاثیر بگذارد.

 

حضرت خدیجه(س) کمک‌های شایان توجهی به ترویج فرهنگ اسلام کرد

 

حجت‌الاسلام فلطفی دیگر استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه اظهار داشت: ایشان در صدر اسلام کمک های شایان توجهی به توسعه و ترویج فرهنگ اسلام کردند و در کنار پیامبر اسلام (ص) از هیچ کوششی برای اسلام دریغ نکردند.

 

وی افزود: حضرت خدیجه کبری(س) با جان و مال خود از حریم اسلام و نبوت دفاع کرد و تا آخرین نفس در این راه صبر و استقامت ورزید.

 

حجت‌الاسلام محمد فلسفی اظهار کرد: سخاوت، کرامت، ایثار و فداکاری، عفت و پاک‌دامنی، دوراندیشی و درایت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانی و صبر و استقامت از جمله خصلت‌های پسندیده حضرت خدیجه کبری(س) است.

 

در پایان از مادر شهیده مستوره و شکوفه رحیمی و از بانوی نمونه دارای 5 فرزند موفق از طرف اداره تبلیغات اسلامی سقز تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1165522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha