نمایشگاه عکس «از قندهار تا شرهانی»  در بیرجند افتتاح شد

نمایشگاه عکس «از قندهار تا شرهانی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در محل نگارخانه بهمن بیرجند به همت حوزه هنری خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، نمایشگاه عکس «از قندهار تا شرهانی» امروز (24 فروردین) به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در محل نگارخانه بهمن بیرجند افتتاح شد.

 

«مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه حاوی 46 عکس از جهاد دبیرمردان افغانستانی در جبهه های افغانستان و اسنادی از چند تن از شهدای افغانستانی است که در جبهه حق علیه باطل در مرزهای ایران هنگام جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در این نمایشگاه برای اولین بار اسنادی از وصیت نامه شهید اسماعیلی و شهید مومن دو تن از شهدای افغانستانی به نمایش گذاشته می شود.

 

کریمیان با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به ۳۰۰ شهید افغانستانی از فاطمیون داشتیم، ادامه داد: این نمایشگاه روایت گر هزاران نفر جوان افغانستانی است که در جبهه های مشترک همراه با مردم ایران در قالب تیپ ابوذر و سپاه محمد(ص) علیه دشمن به فرمان و به عشق امام خمینی (ره) مبارزه کردند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس «از قندهار تا شرهانی» نشان دهنده اتحاد و همدلی ایران و افغانستان است، افزود: ایران و افغانستان همدل و همزبان هستند و با توطئه های خارجی این همدلی از بین نمی رود.

 

وی در پایان گفت: از امروز نمایشگاه عکس «از قندهار تا شرهانی» در محل نگارخانه بهمن بیرجند به مدت سه روز برپا است و این آثار در مکان های عمومی و مساجد نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 1165557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha