هنر انقلاب  مطالبات و دغدغه های مردم را در آینه رسانه بازتولید می کند/ رسانه انقلاب رسانه بشریت است

قاسمی با بیان اینکه هنر انقلاب این ساخت و ویژگی را داشت که رنج ها و دردها و مصائب ملت ها را آیینه رسانه بازتولید و فراروی جهانیان قرار دهد، گفت: رسانه انقلابی، رسانه بشریت و دادخواهی مسائل و موضوعاتی است که بر بشریت و ملت ها می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام رئیس حوزه هنری استان ایلام،  در آیین تجلیل از فعالان حوزه رسانه استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی؛ اظهار کرد: دیرزمانی  رسانه  و به عبارتی مطبوعات، دفترچه یادداشت شاهان دوران ماقبل بود، رسانه بارش تزکیه  اعمال و رفتار شاه و سلطان بود و چیزی غیر این نبود.

 

«محمدعلی قاسمی» افزود: قرار نبود دردها و رنج های ملت ها و جوامع و انسان ها را منعکس شود، قرار بود سلطه سلطانی شاهان  و نظام ها را تطهیر کنند اما دیری نپایید که دوره ای به عنوان دوره مدرن، با ظهور نهادهای مدنی و شبکه های اجتماعی، این‌ نگرش متحول شد.

 

وی افزود: در این دوره، رسانه در مقام داعیه دار عدالت در مقام مطالبه گری وارد عرصه جامعه شد و  به عنوان یک‌ کنش‌گر فعال، بازخوانی نظام های سیاسی  را برعهده گرفت.

 

قاسمی بیان کرد: جایگاه رسانه و خبرنگار به عنوان رکن چهارم جمهوری در صدد مطالبات مردمی برآمد و به عنوان مطالبه گر‌ عدالت در صدد تحقق آمال ها و آرمان های ملت ها به عنوان آرزوی دیرینه در اعصار گذشته  برآمد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: رسانه نقش اساسی  و اصلی خود را به عنوان ساحتی که بتوان دغدغه ها و مطالبات مردم را بیان کرد، نقش کارکردی خود را ایفا کرد  اما این رسانه کم کم در تسلط کارتل ها و نظام ها و افرادی قرار گرفت که  درصد کسب منفعت مادی، گروهی و سیاسی بودند.

 

وی بیان کرد: در این شرایط، رسانه به جای اینکه دایه دار عدالت برای جامعه  و بشریت باشد، قدرتمندان و صاحبان سلطه برای آن جانمایی می کنند و افق را به رسانه نشان می دهند.

 

قاسمی ابراز کرد: گاهی تولید یک متن و بازتاب یک عکس و ارایه یک طرح باعث هیجان،شور و سیلان در متن جامعه می شود که نظام ها را به واکنش وادار می کند، رسانه ها بر اساس رسالتی که بر عهده دارند از این سه رکن،  مطالبات اقشار مختلف مردم را منعکس می کنند، اما آن چیزی که باعث شد این هندسه قدرت اصحاب رسانه یک چرخش گفتمانی داشته باشد، به گفتمانی انقلاب اسلامی بر می گردد.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: هنر انقلاب این ساخت و ویژگی را داشت که رنج ها و دردها و مصائب ملت ها را آیینه رسانه  بازتولید و فراروی جهانیان قرار دهد، رسانه انقلابی رسانه ای است که در خدمت آزادی های مشروع ملت ها، جنبش ها و  نهضت ها و در صدد تحقق عدالت و احقاق حق است.

 

وی بیان کرد: رسالت رسانه ای که در متن انقلاب سیلان می کند بسیار فراتر از آن چیزی است که گروهی خاص برای آن جانمایی کنند، رسانه انقلاب رسانه بشریت و دادخواهی مسائل و موضوعاتی است که  بر بشریت و ملت ها می رود و ملت ها را در زیر چرخ های سلطه له می کند.

 

قاسمی با اشاره به برگزاری این آئین در راستای تجلیل از فعالان رسانه  استان در حوزه هنر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد:  اصحاب رسانه استان همواره تعامل بسیار سازنده ای باحوزه هنری استان در راستای توسعه و ترویج هنر متعالی انقلاب اسلامی داشته اند که قابل تقدیر است.

 

گفتنی در این مراسم از فعالان رسانه ای استان در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد، همچنین آیین رونمایی از سردیس شهید« سید مرتضی آوینی» و بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان از روند و وضعیت پروژه برج هنر ایلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

کد خبر 1165561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha