اعلام آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران برای جابجایی زائرین اربعین

جهانیان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران آماده جابجایی زائران اربعین است، گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده ۷۰دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران تدبیر شده و می طلبد با استفاده از ظرفیت سایر استان ها برای اعزام و بازگشت با چالش مواجه نشویم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «حسن جهانیان»، امروز (۲۴فروردین) در جلسه ستاد اربعین استان مازندران با بیان اینکه مطابق آخرین آمار اعزام زائرین اربعین حسینی از مازندران به عتبات عالیات در سال ۱۳۹۸ تعداد ۹۷۴سفر خروجی با ظرفیت ۲۵هزار و ۵۸۲نفر به مرزهای مهران اعزام شده اند، اظهار کرد: ناوگان عمومی استان با ۱۹۰اتوبوس در استان درحال فعالیت است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه به دلیل طولانی بودن مسیر اعزام به عراق همه اتوبوس های استان قابل استفاده برای این بازه زمانی نیستند، افزود: حداکثر۷۰ دستگاه اتوبوس از استان قابلیت استفاده برای اعزام زائرین اربعین در شهریور ماه امسال را خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی سن اتوبوس های قابل تردد را مشخص می کند، افزود: با توجه به افزایش زائر به سن اتوبوس ها تدبیری می شود.

 

جهانیان خواستار استفاده از ظرفیت ناوگان سایر استان ها برای اعزام زائران مازندرانی به مرز مهران شد.

 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته لیست به صورت دستی داده می شد، گفت:امید است درسامانه سماح لیست مسافران چک و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ارسال شود تا افزایش سهمیه برای اعزام ها اختلالاتی ایجاد نشود.

 

جهانیان در برگشت زائران هرساله با مشکلاتی مواجه می شویم، افزود: به جهت ازدحام زائران برای بازگشت به کشور پیشنهاد می شود محدودیت برگشت از ۲روز به ۵تا ۷روز ارتقا داده شود.

 

وی با بیان اینکه باید با مدیران شرکت حمل و نقلی قرار داد بسته شود تا برای رفت و برگشت زائرین با استفاده از ظرفیت سایر استان ها زائرین بدون مشکل به استان برگردند.

کد خبر 1165565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha