۴۹ درصد خانه‌های روستایی در آذربایجان‌شرقی مقام‌سازی شده است

سروری گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حجت‌الله سروری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته تهیه و مطالعه‌ طرح هادی روستایی و تعیین محدوده روستاهای نمونه در ۲۰۱۳ روستا انجام و در ۶۹۱ روستا نیز امر بازنگری طرح هادی و در ۱۰۱۴ روستا نیز طرح هادی روستایی اجرا شده است که درصد میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۴۲ و میانگین استانی نیز ۴۸ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در ارتباط با میزان صدور سند روستایی نیز بیان کرد: تاکنون ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ جلد سند روستایی و ۳۰ هزار ۲۰۳ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی همچنین در ارتباط با بحث تخصیص قیر رایگان برای روستاها خاطرنشان کرد: در طول سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸، ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن و در سال ۱۳۹۹، ۴۶۴۸ تن قیر رایگان تخصیص داده شده است که میزان سطح آسفالت اجرا شده از محل قیر رایگان سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع و سطح اجرای آسفالت برای سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و دویست هزار مترمربع است.

سروری گفت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده تا سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲۶هزار و ۸۷۶ واحد و پس‌ از سرشماری نیز ۲۲ هزار و ۲۶۵ واحد مقاوم سازی شده که در مجموع ۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌است و ۳۰۰۰ واحد مسکونی نیز بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحت عنوان تفاهم‌نامه مسکن محرومین در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم‌درآمد روستایی و همچنین برای ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه شامل تعمیر واحد مسکونی، احداث حمام روستایی، بانک مهر و ... پرداخت‌شده است.

سروری گفت: احداث ۱۴ واحد کتابخانه روستایی و  ۹ واحد مجتمع‌های فرهنگی‌،هنری در سطح استان، ۱۶ هزار و ۵۰۶ طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۵۲۳ واحد مسکونی به‌عنوان شروع طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد شهری و احداث ۱۵۲۰ واحد مسکونی توسط خیّرین مسکن‌ساز برای محرومین از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش شهری و روستایی در سطح استان و درطول دهه حساب ۱۰۰ امام،  بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1165575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha