برج هنر ایلام همچنان معطل تخصیص اعتبار است/ تکمیل برج هنر نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

قاسمی با بیان اینکه برج هنر به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی هنری استان همچنان معطل بودجه و اعتبار است، گفت: برای تکمیل فاز دوم این پروژه به قریب ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس حوزه هنری ایلام، صبح امروز(۲۴ فروردین) در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از مجموعه برج هنر ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برج هنر ایلام، در سال ۱۳۹۶ کلنگ زنی شد و بنا بود در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

 

« محمدعلی قاسمی» با بیان اینکه ی با بیان اینکه خلف وعده ها از سوی مسئولان وقت سازمان برنامه و بودجه کشور که قرار بود ۵۰ میلیارد تومان  به این پروژه اختصاص یابد، باعث شده که این پروژه هم‌چنان بلاتکلیف بماند، افزود: با این شرایط سخت اقتصادی و تورم، هم اکنون برای تکمیل فاز دوم این پروژه به قریب ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد این برج، کمبود شدید استان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و شاخص بالای آسیب‌های اجتماعی در این دیار بود و به این منظور ساخت پروژه برج هنر در دستور کار قرار گرفت، گفت: متاسفانه اعتبارات این پروژه در ردیف طرح‌های استانی قرار گرفت و این موضوع روند تکمیل آن را با کندی مواجه کرده است.

 

رئیس حوزه هنری ایلام با تاکید بر اینکه اگر روند تزریق اعتبار برج هنر به همین منوال پیش برود، تا ۳۰ سال آینده به بهره‌برداری نخواهد رسید، یادآور شد: فاز دوم پروژه تاکنون دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان اختصاص شده و تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۹۰ درصد این پروژه معطل اعتبار است.

 

قاسمی بیان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه نیازمند قرار گرفتن برج هنر در ردیف بودجه ملی هستیم و این مستلزم این است که استاندار و سازمان برنامه و بودجه در سطح ملی اقدامات و پیگیری‌هایی را انجام دهند.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام با اشاره به اینکه با تلاش ها و پیگیری های «فلاحی» نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: استان ایلام تنها استانی است که سینما ندارد و به خاطر نداشتن یک مجموعه بزرگ هنری، سخت در مضیقه قرار دارد.

 

«قاسمی» تصریح کرد: در این برج که بزرگترین بُرج در سطح کشور است، همه مؤلفه‌های کامل یک مجموعه فرهنگی و هنری برای اجرای هنرهای هفتگانه لحاظ شده است و یکی از نیازهای اساسی استان ایلام در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تأکید کرد: امیدواریم همه رسانه های استان این مطالبه بحق را از مسئولان داشته باشند تا این پروژه بیش از این معطل اعتبار و بودجه نماند و سریعاً تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

 

کد خبر 1165576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha