راهکارهای عملیاتی کردن قانون عفاف و حجاب اسلامی در سازمانها و نهادها تدوین شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه راهکارهای عملیاتی کردن قانون عفاف و حجاب اسلامی در سازمانها و نهادها تدوین شود گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی در کنار بیان حرف‌های زیبا باید خروجی داشته باشد و مردم وارد صحنه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(چهارشنبه، ۲۴ فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که با حضور «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در چند دهه گذشته هیچ اهتمامی به حوزه فرهنگی نداشت و این امر بعد از دوران جنگ به وضوح قابل مشاهده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نمی‌توان دستاوردهای عظیم کشورمان را نادیده گرفت عنوان کرد: اگر در جایی از نحوه رعایت حجاب گله داریم و از عملکرد مدیری انتقاد کردیم این به معنی تضییع عملکرد همه نیست بلکه هدف ما این است که امورات هر چه بهتر پیگیری و موانع و آسیب‌ها از میان برداشته شود.

 

آیت الله فلاحتی ضمن اشاره به فرمایشات امیر مومنان علی(ع) به کارگزارانش در باب نحوه برخورد با مردم و زیردستان و تاثیر شگرف آن در جامعه اسلامی تصریح کرد: باید توجه کنیم که مقام معظم رهبری در فرمایشات دیروزشان چه سفارشی به همه ما به ویژه در مورد خدمت رسانی داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه اولویتهای فرهنگی استان گیلان در بندها و مواد مختلف تدوین شده است اذعان کرد: برخی از این موضوعات در حد ایده است و انتظار هم نداریم همه آنها به سرعت عملیاتی شود اما برای کسب موفقیت بیشتر باید در این مورد اولویت بندی انجام دهیم. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم هر چه از آداب و سنن دینی فاصله بگیریم به همان اندازه آسیب خواهیم دید زیرا دشمن درصدد است با امپراطوری فضای مجازی و ابزارهای خود ما را به جایی برساند تا درگیر موضوعاتی اولیه نظیر رعایت حجاب شویم.

 

آیت الله فلاحتی عقب گرد در برابر دشمن را خطایی بزرگ دانست و با بیان اینکه پیشرفتهای هسته ای کشورمان مصداق خوبی برای این امر است ادامه داد: از اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور فرهنگ عفاف و حجاب را در اولویت قرار داده تشکر می کنیم اما باید توجه داشته باشیم در بسیاری از موارد این بخش باید ورود جدیدتری داشته باشیم‌.

 

وی از وفاق خوبی که در بین مسئولان استان گیلان وجود دارد سخن گفت و اظهار داشت: با تلاش نیروهای مسلح رفتارهایی مانند سگ گردانی در جامعه کاهش پیدا کرده است که جای قدردانی دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان میرزاکوچک جنگلی را طبق فرمایش مقام معظم رهبری مینیاتوری از انقلاب اسلامی خواند ‌و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان در تلاشند تا بزرگداشت و کنگره میرزا کوچک جنگلی به شکل مناسب تری برگزار شود.

 

آیت الله فلاحتی شمار کارها و اقدامات انجام نشده در استان گیلان را بسیار زیاد اعلام کرد و یادآور شد: باید کمک کردن و اتحاد و انسجام گروهی را شعار خود قرار دهیم تا کنگره میرزا کوچک جنگلی به شکل آبرومند برگزار گردد و تالار شهر رشت با توجه به زیرساختهای آن برازنده برگزاری چنین مراسمی است.

 

وی شکل گیری کمیته هایی تخصصی برای برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: برای برگزاری هر چه بهتر کنگره میرزا کوچک جنگلی هر روز را باید غنیمت شمرده و از فرصت پیش رو بهترین استفاده ممکن را ببریم و کارهای امروز را به فردا نیندازیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان احصا اولویتهای فرهنگی استان را مهم و تعیین کننده ذکر کرد و اظهار داشت: با الگوسازی شخصیتهایی مانند میرزا کوچک جنگلی در جامعه، دشمن دیگر نمیتواند الگوهای ساختگی خود را به ما عرضه کند.

 

آیت الله فلاحتی آسیبهای فرهنگی اپیدمی کرونا و اقدامات خصمانه دشمن در این عرصه را بسیار گسترده دانست و ادامه داد: دولت سیزدهم و استاندار گیلان در حال تلاش و رفع مشکلات هستند و انتظار داریم در بخش فرهنگی نظیر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب هم اقدامات اثرگذاری انجام شود.

 

وی تصریح کرد: در کنار بیان حرف‌های زیبا جلسات فرهنگی باید خروجی داشته باشد و باید مردم را وارد صحنه کنیم زیرا تا مردم ورود نکنند نمیتوانیم به موفقیتهای لازم برسیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عملیاتی کردن دین در ساحت اجتماع را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی در کنار تشکیل کمیته های تخصصی کنگره میرزا کوچک جنگلی باید راهکارهای عملیاتی کردن قانون عفاف و حجاب اسلامی در سازمانها و نهادها تدوین شود.

کد خبر 1165583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha