لزوم تدوین نقشه راهبردی فرهنگی/ مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی شود

عباسی استفاده از مصوبات شورای فرهنگ عمومی گیلان به صورت یک پیوست در تمام دستگاه‌ها را خواستار شد و گفت: برای تقویت اعتماد به نفس عمومی جامعه باید روی مباحثی مانند تبیین شخصیت میرزا و نهضت جنگل متمرکز شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(چهارشنبه، ۲۴ فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که با حضور «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلی رشت برگزار شد ظهار داشت: از همه کسانی که برای برگزاری کنگره میرزا کوچک اهتمام داشتند و کمک کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 
استاندار گیلان با بیان اینکه نقشه راهبردی فرهنگی باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی تدوین شود افزود: گاهی اوقات آسیب‌هایی متوجه مسائلی فرهنگی ما می شود و این امر در یک دهه اخیر با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی به وضوح قابل مشاهده بوده است.
 
 
عباسی استفاده از مصوبات شورای فرهنگ عمومی به صورت یک پیوست و عملیاتی کردن آن در دستگاه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: نقش مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان کانونهای اثرگذار کشور در این حوزه بسیار جدی است زیرا اعتماد عمومی ما در دهه گذشته آسیب دید.
 
وی نقش آفرینی همه برای افزایش نشاط اجتماعی را لازم و ضروری دانست و با تاکید بر اینکه برای هر کاری باید پیوست فرهنگی تهیه شود بیان داشت: متولیان فرهنگی باید سنگرهای فرهنگی را حفظ کنند زیرا نقشه راه به خوبی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است.
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان حفظ اتحاد و انسجام عمومی را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: همه ما باید پاسخگو باشیم و صف بندی در این حوزه به هیچ عنوان معنا ندارد.
 
استاندار گیلان گسترش آموزشهای مجازس در مدارس و دانشگاه ها و توجه به مسایل فرهنگی، عاطفی و اجتماعی ناشی از آن را مهم دانست و گفت: متاسفانه بنیان خانواده ها با انواع فیلمهای هالیوودی و انواع رسانه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و همه ما موظفیم جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم. 
 
عباسی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و امیدافرینی را طبق جهاد تبیین وظیفه و رسالت همه دانست و اظهار داشت: هرکسی هر تریبونی که دارد باید وارد میدان شود و لازم است با رصدخانه فرهنگی بر این امر نظارت شود.
 
وی اهمیت به نماز و قرآن در دستگاه ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اینکه ما تریبونی را حتی در مساجد به فردی بدهیم کافی نیست و باید بررسی و آسیب شناسی انجام شود که آیا این فرد توانسته تاثیرگذار باشد و جوانان را به مساجد جذب نماید. 
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: ما هنوز توانسته‌ایم شخصیت میرزا کوچک و اقدامات او و یارانش را به نسل حاضر و نسل جدید بشناسانیم و تبیین کنیم زیرا برای تقویت اعتماد به نفس عمومی جامعه باید روی چنین مباحثی تاکید ویژه داشته باشیم و خلأها را برطرف نماییم.
 
استاندار گیلان ساخت یک فیلم فاخر از نهضت میرزاکوچک جنگلی را ایده خوبی دانست و ضمن تاکید بر عملیاتی شدن آن خاطرنشان کرد: همه ما در استان گیلان با حفظ اتحاد و انسجام در کنار هم هستیم و بدون شک با این رویه می‌توانیم نسبت به رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و آسیب‌ها اقدام کنیم.

 

کد خبر 1165591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha