۷۱ کودک‌ کار در ایلام ساماندهی شد

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ۷۱ کودک کار طی سال گذشته در این استان شناسایی و ساماندهی شده و از خدمات این اداره کل بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حسین نورعلیوند» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه) و همچنین واحد کودکان کار و خیابان(شبانه روزی) شناسایی شده اند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد 64 نفر از طریق مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده(روزانه) شناسایی شده اند ادامه داد: از مجموع این کودکان 26 نفر آنها که به سن 18سال رسیدند ترخیص شدند.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: همچنین 30 نفر از خانواده های این کودکان از طریق پرداخت سرمایه اولیه کار به خانواده های آنان توانمندسازی شده اند.

 

نورعلیوند همچنین به خدمات واحد کودکان کار و خیابان( شبانه روزی) اشاره کرد و گفت: در این مرکز نیز هفت نفر پذیرش که از این تعداد 6 نفر ترخیص و از حمایتهای مالی و توانمندسازی بهره مند شده اند.

 

وی تصریح کرد: این کودکان با سن بین پنج تا ۱۸ سال به دلایل مختلف بدسرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

کد خبر 1165590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha