توزیع بسته های آموزشي «قرائت ترتيل» قرآن کريم در سطح کانون هاي مساجد ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از توزیع بسته های آموزشي «قرائت ترتيل» قرآن کريم در سطح کانون های این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۲۴ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این بسته آموزشی شامل یک جلد کتاب آموزش قرائت تدویر (ترتیل) و سه نرم افزار آموزشی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان در سطح کانون های فهماd استان توزیع شد.


 
حجت الاسلام «علی چراغی پور» افزود: این بسته های آموزشی به بررسی و تحقیق در خصوص آموزش قرائت  تدویر (ترتیل) قرآن کریم به سنین کودکان و نوجوانان  پرداخته است.


 
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح Kهر مسجد یک پایگاه قرآنیL  ستاد فهما برنامه ها و فعالیت‌های گسترده قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح کانون های مساجد در حال اجرا دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی، توزیع قرآن و ادعیه، محافل انس یا قرآن کریم، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن، کلاس های جز خوانی قرآن کریم، تعویض مهر و قران مساجد، کلاس های آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
 
 

حجت الاسلام  چراغی پور در ادامه توسعه برنامه ها و فعالیت های قرآنی از رویکرد های مهم ستاد فهما در سال جاری برشمرد و افزود: امید است با برنامه ریزی های صحیح شاهد جاری نمودن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باشیم.
 

وی همچنین مسابقات قرآنی مدها متان، را به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های قرآنی در سطح کانون های مساجد توصیف کرد و گفت: تلاش می شود این مسابقات امسال با  استقبال بیشتر کودکان و نوجوانان مسجدی در سطح استان برگزار گردد.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه  را موجب کاهش بسیاری آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم همه ظرفیت های فرهنگی و نهاد های مختلف به ویژه نهاد های فعال در مساجد در این زمینه پای کار بیایند و در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

 

کد خبر 1165607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha