بازمانده از تحصیل در ایام کرونایی نداشتیم/لزوم توجه به نقش معلمان در دوران کرونا

عبدی فعالیت معلمان در دوران کرونایی را ستودنی دانست و گفت: متاسفانه در بحران کرونا کشور فاقد بستر مناسب آموزشی بود؛ معلمان با زحمات شبانه روزی پرچم نظام تعلیم و تربیت را بالا نگهداشتند تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی پور» با ۲۶ماه خدمت در اداره کل آموزش و پرورش مازندران امروز(۲۴فروردین) جایگاه مدیریتی را به «مصطفی عابدی» که پیشینه معاونت در اداره کل را داشته است واگذار کرد.

 

«علیرضا عبدی» معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به گردش نخبگانی در وزارت تعلیم و تربیت سبب رشد این نهاد آموزشی می‌شود، اظهار کرد: اجرای سند بنیادین در آموزش و پرورش مورد تاکید رهبری است و این مهم با محوریت معلم تبیین می‌شود.

وی، فعالیت معلمان در دوران کرونایی را ستودنی دانست و افزود: لازم است به ماهیت و فعالیت معلمی در دوران کرونا بیشتر توجه شود. این قشر ایثارگر اجازه ندادند تا جریان آموزشی در محدودیت‌های کرونایی منقطع شود.

 

عبدی تصریح کرد: متاسفانه در بحران کرونا کشور فاقد بستر مناسب آموزشی بود؛ معلمان با زحمات شبانه روزی پرچم نظام تعلیم و تربیت را بالا نگهداشتند تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

 

«امید محبی» معاون توسعه منابع انسانی و برنامه ریزی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه سند تحول بنیادین تنها راهی است که راه نفوذ فرهنگ بیگانه را در نظام تعلیم و تربیت می‌بندد، گفت: اجرایی شدن سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دولت سیزدهم اولویت قرار دارد.

وی، اجرای جهاد تبیین را فریضه قطعی و حتمی از سوی مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: فرهنگیان به عنوان پیشتازان جهاد تبیین می‌توانند خوش بدرخشند.

 

معاون توسعه منابع انسانی و برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نقاط سفید نظام جمهوری اسلامی را سیاه و تار نشان دهد، گفت: شبهه افکنی و سیاه نمایی در دستور کار اتاق فکر جنگ رسانه‌ای دشمن قرار دارد؛ موضوع جهاد تبیین به شکل قطعی و فوری بر همه تکلیف شده است.

 

محبی خاطرنشان کرد: جهان شرایط سخت و جدیدی را در کرونا تجربه کرد در کشور ما نیز با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت‌ها معلمان نقش بی‌بدیلی را برای روند آموزش ایفا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا دغدغه خانواده و فرهنگیان افت تحصیلی دانش اموزان بوده اساسیب ت، یادآور شد: لازم است برای جبران این مشکل با مشارکت خانواده و معلمان آسیب شناسی دقیق و راه حل درستی انجام شود.

 

معاون توسعه منابع انسانی و برنامه ریزی استانداری مازندران توجه به عدالت آموزشی را در برش استانی مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است با همکاری خیران مدرسه ساز و سازمان‌های مردم نهاد کاستی‌های آموزشی در مازندران جبران شود.

 

وی در بخش پایانی سخنانش پیگیری مشکلات فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی نخبه را در آموزش و پرورش مازندران مورد تاکید قرار داد.

 

«مصطفی عابدی» مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران نیز که با حکم وزیر متبوع از ۲۴فروردین ماه جاری به عنوان سکان‌دار نهاد تعلیم و تربیت مازندران منصوب شده است، اظهار کرد: هم اکنون به عنوان نماینده معلمان در مازندران تلاش دارم تا به ۵۱۵ هزار دانش آموز و ۳۵هزار معلم خدمت کنم.

 

وی با اشاره به اینکه از ۱۵سالگی فعالیت خود را در آموزش و پرورش شروع کردم، افزود: امیدوارم با فرصتی که به من داده شد با کم توجهی به کفران نعمت منجر نشود.

کد خبر 1165634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha