شهرستان زرندیه در دو بعد صنعت و کشاورزی از قطب های تاثیرگذار استان مرکزی است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: شهرستان زرندیه در دو بعد صنعت و کشاورزی از قطب های تاثیرگذار استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه، که با دستور ارائه راهکارهای عملی درخصوص تحقق شعار سال (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) برگزار شده، گفت: با توجه به وظیفه شورای فرهنگ عمومی که همان فرهنگ سازی و گفتمان سازی در تمامی مقوله های اجتماعی است، دستور جلسه این نشست طبق سنوات گذشته تحقق شعار سال قرار گرفت تا در این خصوص از پیشنهادات اعضای شورای در راستای فرهنگ سازی استفاده گردد.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه، افزود: شهرستان زرندیه در دو بعد صنعت و کشاورزی از قطبهای تاثیرگذار استان مرکزی به شمار می رود و این مهم، توجه ویژه مدیران شهرستانی و استانی را می طلبد.

 

وی اصلاح بذر، آبیاری نوین، بهره وری بهتر از آب و خاک، حل مشکل کمبود آب و مدیریت راهبری در بخش کشاورزی و ارتباط دانشگاه و صنعت، آموزش و پرورش با صنعت، افزایش تولید، افزایش بهره وری، بالابردن کیفیت تولید و... را از جمله مواردی دانست که در خصوص تحقق شعار سال بایست به آنها توجه شود.

 

تاکید بر شناسایی تهدیدها، فرصت ها و ظرفیتهای موجود در بخشهای تولیدی

 

در ادامه این جلسه فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در سخنانی، گفت: برنامه ریزی در بخشهای مختلف شهرستان از جمله صنعت و کشاورزی می بایست بر اساس ظرفیتهای موجود صورت گیرد.

 

« آذری »از عدم وجود الگوی تولید در جامعه گلایه کرد و افزود: از مدیران تقاضا داریم تا با بهره مندی از شیوه های نوین علمی تولید در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهند.

 

این مقام مسئول شناسایی تهدیدها، فرصت ها و ظرفیتهای موجود در بخشهای تولیدی را از دیگر راهکارهای عملی برای برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال دانست.

 

«احمد جوانمرد» نیز در ادامه این جلسه  به ارائه گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و برنامه های شورا در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ شش جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورهای، تحقق شعارسال، مدیریت بهینه اوقات فراغت، احیاء و تقویت اعتمادعمومی و امید مردم به نظام، نقش فرهنگ در سعادت جوانان، گسترش فعالیتهای قرآنی و تقویت کارکرد و  تاثیرگذاری نهادهای دینی برگزار شده است که حاصل آن ۱۱ مصوبه بوده است که تقریبا ۹۰ درصد مصوبات به مرحله اجرا درآمده است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی، افزود: تعیین روزی به نام روز شهرستان زرندیه یکی از مصوبات جلسات سال قبل این شورا بود که در حال حاضر با جمع آوری نظرات کارشناسان، نخبگان، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ وهنر در حال بررسی می باشد.

 

گفتنی است، هماهنگی جهت بازدید مدیران، دانشجویان و دانش آموزان از شرکتهای دانش بیان شهرستان توسط شرکت شهرکهای صنعتی و دعوت از مدیران موفق این نوع شرکتها در جلسات آتی شورا را مصوبه این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

کد خبر 1165649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha