لزوم معرفی اپلیکیشن جامع راهنمای زائرین اربعین به همت رسانه ها

اسمعیلی به اپلیکیشن جامع راهنمای زائرین اربعین اشاره کرد و خواستار معرفی این اپلیکیشن از طریق کاروان ها و رسانه های مجازی و مکتوب به ویژه صدا و سیما شد تا زائرین با استفاده از این اپلیکیشن در سفر با چالش ها و مشکلاتی مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «عباس اسمعیلی چپی»، امروز (۲۴فروردین) در جلسه ستاد اربعین استان مازندران با بیان اینکه کمیته ثبت نام و اعزام یکی از کمیته های فعال و مهم در ستاد اربعین است، اظهار کرد: برای انجام ثبت نام زائرین اربعین سامانه سماح ایجاد شده است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با بیان اینکه مشارکت تمامی دستگاه ها می تواند برای اعزام به موقع و بدون چالش زائران اربعین از استان مازندران به عراق اثرگذار باشد، اذعان کرد: به طور قطع امسال استقبال براي حضور در كربلاي معلا همزمان با اربعين حسيني بويژه در مازندران بسيار گسترده خواهد بود .

 

وی به مشتاقان اربعين حسيني در استان توصيه كرد تا تمامي نكاتي را كه سازمان حج و زيارت در اطلاعيه هاي خود از جمله براي ثبت نام ذكر كرده ، مورد توجه قرار دهند.

 

اسمعیلی افزود: مهم ترين نكته ثبت نام در سامانه مشتاقان اربعين حسيني يا همان «سماح» است و افرادي كه در اين سامانه ثبت نام نكنند، از اعزام به عتبات عاليات در اربعين حسيني محروم مي شوند.

 

وي گفت: برابر تصميم سازمان حج و زيارت و هماهنگي هاي صورت گرفته با ساير مراجع، در اربعيني حسيني تنها به افرادي مجوز عبور از مرز داده مي شود كه در سامانه سماح نام نويسي كرده باشند.

 

اسمعیلی با بیان اینکه اعزام ها به صورت فردی یا گروهی با وسیله نقلیه شخصی با اتوبوس و هواپیما انجام می شود، افزود: موکب ها برای ارائه خدمت بهتر به زائران اربعین باید از سامانه سماح بهره بگیرند تا متناسب با نیاز زائران خدمات شایسته ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه استان مازندران باید یک ستاد اربعین در خاک عراق داشته باشد، تصریح کرد: زائرین برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود در کربلا دچار چالش هایی هستند.

 

اسمعیلی به اپلیکیشن جامع راهنمای زائرین اربعین اشاره کرد و خواستار معرفی این اپلیکیشن از طریق کاروان ها و رسانه های مجازی و مکتوب به ویژه صدا و سیما شد تا زائرین با استفاده از این اپلیکیشن در سفر با چالش ها و مشکلاتی مواجه نشوند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه دارو و اعزام این اقلام بهداشتی به موکب ها نتوانستیم به موقع عمل کنیم، گفت: باید پیش بینی ها برای آمادگی واحد ها جهت اجرای ماموریت های محوله از سوی ستاد اربعین استان انجام شود.

 

اسمعیلی با بیان اینکه زائرین نباید برای دریافت گذرنامه به روزهای پایانی موکول کنند، افزود: بحث ممنوع الخروج بودن را باید از طریق پلیس من پیگیری کنند.

 

 

 

کد خبر 1165655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha