ضرورت توسعه گردشگری رویداد در مساجد فارس

آیت الله دژکام گفت: با ایجاد فضای فرهنگی دینی می توان زمینه حضور معنادار و معنوی افراد در مساجد را فراهم کرد و فراهم کردن زمینه گردشگری رویداد بجای گردشگری مکان در مساجد قدیمی فارس یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 24 فروردین) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس که در جلسه تفسیر قرآن در مسجد «نصیرالملک» شیراز انجام شد، گفت: برای اجرایی شدن زمینه مناسب گردشگری رویداد مکان در مساجد قدیمی فارس، آموزش و پرورش می تواند نقش موثری ایفا کند.

 نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: با ایجاد فضای فرهنگی دینی می توان زمینه حضور معنادار و معنوی افراد در مساجد را فراهم کرد و فراهم کردن زمینه گردشگری رویداد بجای گردشگری مکان در مساجد قدیمی یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: در گردشگری رویداد، تنها فضای فیزیکی آن مکان مورد توجه نیست بلکه رویدادهایی که در آن برگزار شد، حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش محور اصلی تمام فعالیت های تربیتی است و دستگاه های مختلف استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه و ... نیز در حوزه گردشگری رویداد می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند و فرهنگیان نیز با برنامه ریزی مطلوب به ایجاد ارتباط میان مسجد، خانه و مدرسه بپردازند.

آیت الله دژکام، معلمان را مجریان اصلی بخش فرهنگ دانست و بیان کرد: آموزگاران ما می توانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را اجرایی کنند.

«محمدخلیل عسکری»، نیز در این دیدار گفت: طرح فعال سازی حضور دانش آموزان در نماز جمعه  شیراز از هفته گذشته آغاز شده و در سایر شهرستان های فارس نیز در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: آموزش و پرورش فارس برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تلاش می کند و حضوری شدن مدارس  موجب برنامه های متنوع تر برای دانش آموزان خواهد شد.

کد خبر 1165671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha