همکاری و تعامل اوقاف و امور خیریه و جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد جهت برنامه های مختلف  استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جهاد دانشگاهی استان برای برنامه ریزی جهت انجام هر چه بیشتر و بهتر برنامه های مختلف دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌ الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز (۲۴ فروردین ماه) در این نشست، گفت: با توجه به اهمیت توسعه علم و دانش و مرکز دانش بنیان در جهت ارتقاء پیشرفت اقتصادی کشور بر اساس مراکز دانش بنیان و شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مبنی بر توسعه مراکز دانش بنیان و همچنین ورود سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مسائل علمی و دانش بنیان و همکاری و تعامل با مراکز پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و دیگر شرکت های وابسته، می طلبد که تمام ارگان‌ها و سازمان‌های عمومی کشور در مورد این موضوع همکاری و تعامل داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش دارد که مشکلات عدم راه اندازی مرکز ژنتیک استان کهگیلویه و بویراحمد را با مشورت ریاست جهاد دانشگاهی استان بررسی، جمع بندی و جهت اعلام نتیجه به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال کنند.

 

حجت‌ الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: مشکلات آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ورود و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوعات مراکز علمی و دانش بنیان و تعامل فی‌مابین این موضوعات، مقرر شد که مشکلات عدم راه اندازی این مرکز احصاء و به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شود و چگونگی همکاری و تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه در این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین «سید داود موسویان» نیز در این نشست، گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه فرهنگی، آموزش و پژوهشی فعالیت دارد که در زمینه آموزش دوره های بلند مدت و کوتاه مدت را برای فراگیران آزاد و کارمندان دستگاه های دولتی، خصوصی و خانواده کارمندان اجرا می کند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو طرح فناورانه این نهاد انقلابی در شهرستان گچساران در حال اجراست که تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این کارخانه با استفاده از ۱۰ گیاه پنج نوع آفت کُش گیاهی و پنج نوع آنتی بیوتیک گیاه پایه برای دام و طیور تولید می شود.

 

موسویان با اشاره به اینکه با افتتاح و راه اندازی این کارخانه فناورانه تحولی در زمینه گیاهان دارویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد، اظهار کرد: در این کارخانه طی هر روز ۱۰ لیتر اسانس و ۱۰۰ کیلوگرم عصاره خشک گرفته خواهد شد.

وی ابا بیان اینکه با بهره برداری از این واحد فناورانه برای ۴۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا این کارخانه فناورانه طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره برداری برسد که با تلاش های جهاد دانشگاهی این خلأ در حال پر شدن است، اما به علت کمبود اعتبار معطل مانده و نیازمند کمک و همکاری برای تکمیل است.

 

موسویان افزود: بیش از ۱۶ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و نرخ معلولیت در این استان ۱۰ درصد است که نرخ بالایی است، اما متأسفانه مرکز هیچ گونه مرکز خدمات تخصصی و آزمایشگاه ژنتیک در این استان وجود ندارد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی که به علت کمبود اعتبار  معطل مانده می تواند در ارائه مشاوره، راهنمایی و درمان مراجعین، مفید واقع شود و باعث کاهش نرخ معلولیت استان، کم کردن رفت و آمدهای بین استانی مردم استان و کاستن از هزینه های درمان آنان شود. 

 

وی گفت: مأموریت راه اندازی درمانگاه و آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

کد خبر 1165672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha