مقدمات برگزاری پیش همایش کنگره ملی  آیت الله کوهستانی(ره)در مشهد تدبیر شد

زارع با بیان اینکه مقدمات برگزاری پیش همایش کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) در مشهد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس انجام شده و این همایش به زودی برگزار خواهد شد، گفت: کار فیلمبرداری مستند زندگی آیت الله کوهستانی(ره) به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «عباس زارع» امروز(۲۴فروردین) در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی آیت الله کوهستانی در بهشهر که به میزبانی حجت الاسلام «عربعلی جباری»‌ امام جمعه این شهرستان برگزار شد،ضمن اشاره به روند آغاز فرآیند برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی اظهار کرد: این همایش ملی با ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با حمایت و مشارکت  سایر مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به مشارکت علمی چندین مرکز مهم حوزوی و دانشگاهی در روند برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: همه تلاش برگزار کنندگان این رویداد مهم، تقویت غنای علمی این همایش است.


دبیر همایش ملی آیت الله «محمد کوهستانی» در ادامه سخنان خود برگزاری این همایش را فرصتی برای شناساندن جایگاه علمی، اخلاقی آیت الله العظمی کوهستانی به جامعه امروز دانست و تصریح کرد: پرداختن به چنین رویدادهای فاخر علمی و فرهنگی از وظایف مهم و ذاتی دستگاهای فرهنگی و دینی است.

 

 

وی ضمن ارائه گزارش از روند اجرایی این همایش گفت: بخش عمده تعهدات بخش علمی همایش انجام شده است.

 

زارع افزود: کار فیلمبرداری فیلم مستند زندگی آیت الله کوهستانی با همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تمام شده و کتاب های همایش نیز در حال آماده شدن برای چاپ است .

 

وی در خصوص برگزاری پیش همایش آیت الله کوهستانی اظهار کرد: مقدمات برگزاری پیش همایش در مشهدمقدس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس نیز انجام شده و این همایش به زودی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام «عربعلی جباری» نیز در این جلسه ضمن قدردانی از پی گیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برگزاری این همای ملی، گفت: ارج نهادن به عالمان دین ارج نهادن به مقام پیامبران است و در راستای برگزاری همایش آیت الله کوهستانی کارهای مهمی تاکنون انجام شده که پس از این باید این تولیدات و امور عرضه شود .

 

امام جمعه بهشهر افزود: دغدغه و توقع ما مقدمات برگزاری همایش اصلی است که حمایت ملی و استانی را می طلبد.

 

وی اطرنشان شد: امیدواریم با استقبال گسترده محققان و پژوهشگران بومی و غیر بومی، شاهد برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ علمی و فرهنگی در مازندران باشیم.
در پایان نیز حجت الاسلام جباری با قدردانی از اعضاء شورای سیاست گزاری همایش آیت الله کوهستانی،  از دیگر دستگاه ها و عموم مردم بویژه اهالی بهشهر و کوهستان خواست تا برای بزرگداشت این عالم و عارف بزرگ و برگزاری شکوهمند همایش ، مشارکت بیشتری نمایند.

کد خبر 1165673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha