میزان ذخیره آب سدهای خوزستان وضعیت خوبی ندارد/ پیگیری بهبود وضعیت آب شرب یک هزار روستا

نجاتی گفت: از تعداد چهار هزار روستای استان که مشکل آب شرب داشتند حدود یک هزار روستا در حال پیگیری و رفع مشکل و بهره‌مندی از آب شرب پایدار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی خوزستان اظهار کرد: جلسه امروز پیرامون شرایط آب و هوا است که در استان ما و در کشور به هر جهت حاکم شده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: خوزستان یکی از استان‌هایی است که به طور مستمر در صورت عدم بارش با کمبود آب مواجه بود و در سال‌های اخیر شدت آن بیشتر شد و در کنار آن، موضوع فاضلاب خوزستان و از جمله شهر اهواز یکی از موضوعات و دغدغه هایی بود که مردم با آن روبه‌رو بودند.

 

وی با بیان اینکه دولت ۳۶۰ هزار میلیارد ریال به طرح های آب و فاضلاب این استان اختصاص داده است اضافه کرد: اقدام اساسی در زمینه بهبود شبکه آب شرب و فاضلاب استانی به خصوص در روستاها شروع شده که امیدواریم در سال جدید شاهد روند پیشرفت این طرح ها باشیم.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی خوزستان با اشاره به حل مشکل آب شرب روستاهای خوزستان و فاضلاب شهر اهواز ابراز کرد: از تعداد چهار هزار روستای استان که مشکل آب شرب داشتند حدود یک هزار روستا در حال پیگیری و رفع مشکل آب شرب هستند تا از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین بحث فاضلاب در مناطقی از اهواز شروع شده که با اقدامات قرارگاه خاتم به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم با اعتباراتی که داده شده این کار با شرایط بهتری صورت گیرد.

 

نجاتی با اشاره به نشست های شورای اطلاع رسانی عنوان کرد: در خصوص جلسات شورای اطلاع رسانی، سال گذشته ۱۶ جلسه داشتیم که نسبت به سال های قبل چند برابر بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین و موثرترین کارها در توسعه فرهنگ سازی، کار اطلاع رسانی است اذعان کرد: لازم است مردم را از اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی و دولت انجام می دهند مطلع کنیم و از این طریق در مقابله با هجمه ها و جوسازی های دشمنان که همیشه و از اول انقلاب سعی در تخریب داشتند ایستادگی کنیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های درگیر با کمبود آب است تاکید کرد: وضعیت کم آبی که وجود دارد وظیفه دستگاه‌های مربوطه را چند برابر می کند؛ این دستگاه ها باید با مردم نشست داشته باشند و آنها را نسبت به وضعیت آب سدها آگاه کنند.

 

وی ادامه داد: سازمان آب و برق و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید با برگزاری جلسات مختلف با مردم، آنها را از وضعیت آب پشت سدها آگاه کنند و از طریق نمایندگان، ائمه جمعه، نخبگان، فعالان سیاسی و فرهنگی نیز این اقدام صورت گیرد.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خوزستان با اشاره به اینکه میزان ذخیره آب سدهای خوزستان وضعیت خوبی ندارد گفت: به جز ۲ استان‌ شمالی کشور، در سایر استان‌ها کشت شلتوک ممنوع است و باید در خوزستان کشاورزان را آگاه کنیم که از کشت جایگزین و کم آب در تابستان استفاده کنند.

 

نجاتی از سازمان جهاد کشاورزی خواست در خصوص ممنوعیت کشت شلتوک اطلاع رسانی و کشت جایگزین شلتوک را نیز به کشاورزان معرفی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت در بخش آب، بهداشت، جاده و مهار کرونا اقدامات بزرگی انجام داده که باید به مردم اطلاع رسانی شود تا در جریان امور قرار گیرند.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه کج» نیز با ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری جلسات شورا در ۲ ساله گذشته و قرائت وظایف شورا و تاکید بر عملیاتی کردن وظایف مذکور در سال جدید اظهار کرد: ما در سال گذشته ۱۶ جلسه برگزار کردیم که طبق دستورالعمل شورا باید به صورت هفتگی جلسات برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: سال گذشته یک سوم حد معمول جلسه برگزار کردیم که امیدواریم امسال با عنایت رئیس شورا این امر محقق شود.

 

در ادامه جلسه اعضای شورا به بیان گزارش عملکرد، دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

 

کد خبر 1165689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha