برگزاری رویداد آب در استان یزد

میرقانعی مسئول بسیج علمی وپژوهشی استان یزد از برگزاری رویداد آب در استان خبر داد.

سید محمد میرقانعی مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی آب در کشور پرداختن به  مسئله و معضل کم آبی موضوع مهمی است و سازمان بسیج بر اساس رسالت خود برای ایفای نقش در این حوزه اقدام به برگزاری "رویداد آب" در استان یزد کرده است.

مسئول بسیج علمی وپژوهشی استان یزد بیان داشت: تامین آب، حفظ و حراست از منابع آبی و مدیریت آن به خصوص در حوزه صنعت و کشاورزی از موضوعاتی است که در این رویداد به آن خواهیم پرداخت.

میرقانعی اظهار داشت: ارتباط اشتغال و معضل آب در استان یزد، توجه به شرکت های دانش بنیان فعال در بحث شیرین سازی آب های شور و انتقال آن، مطالعه بر  روی  ورودی و خروجی تصفیه خانه آب، حل معضل چاه های غیرمجاز، شناسایی و چاره جویی هدر رفت یا تبخیر آب، شفاف سازی آمار مصرف آب در صنعت و کشاورزی، بررسی شیوه های آبیاری های نوین کشاورزی، استفاده از ظرفیت کشت های کم آب خواه، یافتن راهکار برای مدیریت تنش آبی در کشاورزی، برگزاری نمایشگاه برای معرفی شرکت های فعال در این حوزه، استفاده از تجارب فعالین حوزه صنعت و کشاورزی مسائل اولویت دار در حوزه آب می باشد.

وی افزود: به منظور استفاده از راهنمایی های اساتید و متولیان امر جلسات اجرایی نیازاست. همچنین جلسات تخصصی مانند میزگرد،کرسی های آزاد اندیشی، استفاده از ظرفیت رسانه ها و ارتباط گیری با جامعه علمی کارشناسان و دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد.

مسئول بسیج علمی وپژوهشی استان یزد افزود: در این راستا برگزاری مسابقات، برنامه های مستمر و جهادی برای ارائه راهکار در این حوزه ضروری است.

میرقانعی در پایان خواستار همکاری اساتید، دانشگاهیان، شرکت ها و اقشار مختلف مردم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد شد.

کد خبر 1165731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha