موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به خشکسالی با همراهی تمام دستگاه‌ها فرهنگ سازی شود

پرآور با اشاره به اینکه خشکسالی امسال نیز وجود دارد گفت: ضروری است همه دستگاه‌ها جهت فرهنگ‌سازی در مصرف آب همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدحسن پرآور» در جلسه شورای شهر دزفول که با حضور مدیر آبفا منطقه دزفول برگزار شد اظهار کرد: بعد از طرح موضوع کمبود و افت فشار آب در برخی مناطق دزفول و انعکاس مطالبات مردم از طریق رسانه ها، یک کار سنگین و ارزشمند توسط آبفا در مدت زمان کوتاهی انجام شد. 

 

رئیس شورای شهر دزفول افزود: رفع این مشکل نیازمند صرف مدت زمان و اعتبار زیادی بود اما با ایثار، کوشش و تلاش شبانه روزی و بی وقفه مجموعه آب و فاضلاب دزفول، در کمترین زمان ممکن چهار چاه وارد مدار شد که این تلاش پرسنل آبفا با زبان روزه جای قدردانی دارد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون مشکل منطقه زیباشهر و جنوب شهر دزفول تا حد زیادی برطرف شده است عنوان کرد: روز گذشته یک چاه در منطقه جنوب شهر در مدار قرار گرفته و چاه دوم ظرف چند روز آینده وارد مدار می شود. 

 

پرآور ابراز کرد: از سوی شورای شهر دزفول از تمامی تلاش ها و اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه تلاشگر آبفا منطقه دزفول قدردانی می کنیم و اگر ما در شورای شهر مطالبه گری داریم به این دلیل است که نماینده مردم هستیم و در واقع ما مطالبات مردم را منعکس می کنیم لذا مطالبه ما نباید موجب دل نگرانی و کدورت شود.

 

وی ادامه داد: اکنون که مجموعه آبفای دزفول این مشکل بزرگ را با تمام توان برطرف کرده است انتظار داریم آبفای استان نیز حمایت جدی از آبفای دزفول داشته باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سال کم بارانی داشته ایم و نزول برف در بالادست نیز به حداقل رسیده اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا شرایط سختی پیش روی ما خواهد بود لذا همه ما مسئولان مکلف هستیم فرهنگ استفاده بهینه از آب را در جامعه نهادینه کنیم و مردم را به سمت و سوی رعایت این مهم بکشانیم.

 

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب دزفول ۲۰ سال است که راکد مانده است تصریح کرد: انتظار داریم همانگونه که در شهرهای اهواز، آبادان خرمشهر از طریق ماده ۵۶ برای ساماندهی فاضلاب هزینه می شود لذا در زمینه تامین اعتبار برای ساماندهی این طرح در دزفول نیز توجه ویژه ای صورت بگیرد.

 

پرآور مشکل فاضلاب در بافت قدیم را یک خطر جدی برشمرد و اذعان کرد: بافت قدیم دزفول دارای سابقه کهن معماری است اما به دلیل نداشتن سیستم فاضلاب بسیاری از آثار آن در حال از بین رفتن است به طوری‌که یک روز شاهد ریزش مسجد مقداد هستیم و یک روز نیز شاهد ریزش دیگر خانه ها بر اثر مشکلات فاضلاب هستیم. 

 

وی خاطر نشان کرد: احیای این آثار به دلیل نداشتن اعتبار از توان ما خارج است اما اگر مشکل فاضلاب بافت قدیم برطرف شود دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

 

رئیس شورای شهر دزفول همچنین با اشاره به ورود فاضلاب از هشت نقطه به رودخانه دز بیان کرد: فقط ۲ نقطه از این معضل برطرف شده و ۶ نقطه دیگر باقی مانده است لذا تقاضا داریم آبفای استان به این مطالبات مردم رسیدگی کند ضمن اینکه این مطالبات را در جلسه ای که بهمن ماه سال گذشته در فرمانداری دزفول با مدیرکل آبفا خوزستان برگزار شد مطرح کرده ایم.

 

وی همچنین با قدردانی از رسانه هایی که پیگیر مطالبات مردم هستند یاد آور شد: دنیای امروزی دنیای رسانه است، با شرایطی که یک رسانه ایجاد می کند یک موضوع که نیازمند صرف زمان چند ماهه است ظرف چند روز برطرف می شود پس ما نباید از اثر بخشی زیاد رسانه در جامعه غفلت کنیم بلکه باید از این ظرفیت به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به خوبی بهره مند شویم.

 

 

کد خبر 1165683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha