دشمنان برای تفرقه‌افکنی زنان و خانواده را هدف قرار داده‌اند

امام جمعه دیواندره گفت: دشمنان برای تفرقه‌افکنی زنان و خانواده راهدف قرار داده‌اند و نیاز است زنان با الگوگیری از حضرت خدیجه(س) وحضرت زهرا(س) مانع دستیابی دشمنان به اهدافشان شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهر دیواندره در مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) که در مجتمع فرهنگی نور دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: خدیجه شخصیتی است که در طول تاریخ یکی بوده و هست، از ایثار و ازخودگذشتگی تا صبر و استقامت، از ایمانش به اسلام تا سختی‌های شعب‌ابی طالب، این صفات تنها در یک شخصیت تبلور یافته است و تا به امروز رخ می‌تاباند.

 

 

ماموستا مرادی افزود: حمایت‌های همه ‏جانبه حضرت خدیجه(س)، به خصوص حمایت مالی ایشان از نبی مکرم(ص) در آغاز انقلاب نبوی زمانی روشن می‏‌شود که بدانیم در دوران انقلاب و اختناق نقش کمک‏‌های مالی نقشی اساسی است و اگر در ابتدای انقلاب نبوی کمک‌‏های مالی حضرت خدیجه(س) نبود به احتمال زیاد فرآیند تکاملی انقلاب نبوی در آغاز راه مختل می‌شد.

 

 

وی افزود: خدیجه‌ کبرى(س) در آغاز اسلام ایمان آورد و بزرگترین حرکت را به‌عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد.

 

 

وی بیان کرد: تأثیر این کار را کسانى مى‌دانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمک‌هاى مالى را به مبارزین تجربه کردند.

 

 

امام جمعه دیواندره گفت: حمایت‏‌های حضرت خدیجه(س) از انقلاب رسول اکرم(ص) صرفاً به حمایت‌های مالی ختم نشد؛ بلکه آن بانو مکرم در دوران سخت تحریم قریش نیز از ایجاد خلل در فرآیند انقلاب نبوی جلوگیری کرده است.

 

 

ماموستا جلال مرادی خاطر نشان کرد: اگر زنان مسلمان شخصیت حضرت خدیجه(س) را به‌عنوان الگوی خویش انتخاب نمایند و بر آن حضرت اقتداء کنند به یقین جامعه و نظام اسلامی در پیشبرد اهداف عالی اسلامی و انسانی خویش به موفقیت‏‌های چشم‏گیری دست خواهد یافت.

 

 

وی گفت: امروزه با توجه به هجوم دشمنان اسلام از روزنه مسئله زن، اگر زنان مسلمان حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) را به‌عنوان الگوی خویش مورد اقتداء قرار دهند، یقیناً طرح استمعار در به چالش کشیدن اسلام و نظام اسلامی از مسیر توطئه در مسئله زن، به جایی نخواهد رسید.

 

 

امام جمعه دیواندره در پایان ضمن محکوم کردن به شهادت رساندن دو روحانی در بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: نه شیعه انگلیسی و نه سنی آمریکایی طبق فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هیچ کدام مسلمان نیستند و قطعا دشمنان اسلام در پی تفرقه در بین مسلمانان هستند؛ ما باید هوشیار باشیم و آب در آسیاب دشمن نریزیم.

 

 

در پایان از همسر شهید محمود احمدیاری که ۸ فرزند نخبه با مدارک بالای دکتری را به جامعه تحویل داده تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1165752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha