موسیقی باید صدای مردم و دردهای مردم را بیان کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:موسیقی باید صدای مردم و دردهای مردم را بیان و موجبات نشاط اجتماعی مردم را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بازدید از آموزشگاه‌های موسیقی هیرا، مژده و مژده نو و خوش نوایان شهر سنندج اظهار کرد: موسیقی باید صدای مردم و دردهای مردم را بیان کند، هنر موسیقی و مجموعه هنرهای دیگر لازم است راهکارهای عملی ارائه دهد تا آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق در استان کاهش پیدا کند و موجبات نشاط اجتماعی مردم را فراهم کند.

 

 

وی افزود: مردم اگر بدانند موسیقی و بطور کلی هنرها موجب آسایش و نشاط اجتماعی خود و فرزندانش می شوند بدون شک مورد استقبال خواهند بود، همچنین هنر باید در عرصه اجتماعی موثر باشد تا مورد رضایت قرار گیرد.

 

 

دریایی اضافه کرد: برای توسعه و تولید آثار هنری به ویژه هنر موسیقی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله تجهیزات فنی عرصه موسیقی و راه‌اندازی استودیو در شهر سنندج لازم است، نیاز هست در این عرصه اداره کل و معاونت هنری با برآورد اعتبارات لازم برای ساخت و راه اندازی استودیوی ویژه تولید آثار موسیقایی اهتمام ورزد.

 

 

در این دیدار و بازدیدها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از آموزشگاه موسیقی هیرا با مدیرمسئولی هیوا شامحمدی، آموزشگاه مژده و مژده نو حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی با مدیرمسئولی راشد باباشهابی و آموزشگاه موسیقی خوش نوایان با مدیرمسئولی پیمان سلیم فرد بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات و توانمندی های این آموزشگاه‌ها آشنا شدند.

 

در بازدید مدیرکل ارشاد از این آموزشگاه‌های موسیقی، تعدادی از هنرجویان این آموزشگاه ها با اجرای موسیقی به هنرنمایی پرداختند. 

کد خبر 1165770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha