برپایی سفره‌های کریمانه افطار در کانون های مساجد

با توجه به برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه ایام ماه مبارک رمضان توسط فعالان کانون‌های مساجد شهرستان صومعه‌سرا به مانند سایر کانون های مساجد استان، این برنامه‌ها با پذیرایی از روزه داران پای سفره‌های ساده افطاری همراه خواهد بود.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: مسجد در هر نقطه جهان خانه خدا و عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی و محلی برای نیاز و سجود به درگاه قادر متعال است؛ محلی امن برای راز و نیاز با معبود و بهترین نقطه برای لحظه های معنوی دعا و چه خوب که ماه مبارک رمضان باشد و وقت اجابت دعا؛ افطار...

 

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد به عنوان اصلی‌ترین مأمن و مأوای آموزش و نشر معارف قرآنی، دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، از برپایی جلسات تلاوت و جزء‌خوانی روزانه گرفته تا برنامه‌های تفسیر موضوعی که به فراخور شرایط و امکانات هر مسجد به منصه ظهور می رسد.


در این میان اما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که نهادی برخاسته از دل مسجد هستند در ماه مبارک رمضان، پا به پای خانه‌های الهی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلفی می‌کنند که هرکدام از آنها تلاش دارد قدمی هرچند کوچک برای اعتلای فرهنگ دینی در بهار قرآن بردارد.

 

همچنین فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا در ماه میهمانی خدا با برپایی سفره‌های کریمانه افطار میزبان روزه‌داران مسجدی و اعضای کانون‌های مساجد هستند.

 

پس از گذشت دو سال روزهای سخت شیوع بیماری و برچیده شدن سفره‌های افطار از مساجد و حضور کمرنگ نمازگزاران امسال با مساعدتر بودن شرایط شاهد شور و شوق دوباره مردم برای پهن کردن سفره‌های افطار و دعا خوانی‌های دسته جمعی مساجد هستیم.

 

 

*برپایی محفل انس با قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

«وحید نفیسی» با بیان اینکه در این ماه حضور نمازگزاران در مسجد بیشتر است اظهار کرد: باید سعی شود با برگزاری برنامه‌های جذاب مردم را همیشه به مساجد بیاوریم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) صومعه‌سرا افزود: به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) همچون سنوات گذشته محفل انس با قرآن با اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه «سیدمحمدحسین رضوانی» و «سیدابراهیم خامسی» از قاریان ممتاز بین‌المللی هستند که در این محفل اقدام به تلاوت قرآن کریم خواهند کرد گفت: این برنامه همراه با هم‌خوانی و پرسش و پاسخ حافظان گروه نورالهدی است.

 

نفیسی تصریح کرد: این برنامه روز شنبه(27فروردین) همراه با ضیافت افطاری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برداشت ما در همین نیمه نخست ماه مبارک اینست که امسال دوباره همان شور و شوق برای حضور در مساجد ایجاد شده است و مثل سالهای قبل بیماری کرونا مردم برای برپایی نماز و برنامه‌های دیگر مسجد بویژه در شب های قدر و اعیاد این ماه مبارک حضور پررنگ خواهند داشت و پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت می شود و با رعایت خود مردم مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

 

*برپایی سفره افطاری کریمانه در خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با بیان ابنکه یکی از سنت‌های پسندیده در ماه مبارک رمضان برپایی سفره‌های ساده افطاری در مساجد است اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) اقدام به برپایی سفره افطاری کریمانه خواهد کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار افزود: گستردن سفره‌های ساده افطاری در ایام ماه مبارک رمضان به دور از هرگونه زرق و برق و تجمل بهترین نمونه برای ترویج فرهنگ افطاری ساده است.

 

وی گفت: مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) شنبه(27فروردین) بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی، تکریم از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان است.

 

وحدانی با بیان اینکه این کانون اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی به عشق علی با کلام علی(ع) ویژه شب‌های قدر کرده است تصریح کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند حکمت 399 نهج‌البلاغه را در قالب نقاشی به شماره 09193646486 ارسال کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان شب‌های قدر است که در پایان  به 2 اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

 

در پایان گزارش تاکید می شود «سنت اهل‌بیت را فراموش نکنیم» برپایی سفره های ساده افطاری و عمل پسندیده افطاری دادن رسم دیرین و زیبای مسلمانی است که بهتر است مطابق با سنت اهل بیت همراه باشد همانقدر ساده و معنوی.

 

کد خبر 1165804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha