صندوق پژوهش و نوآوری در استان زنجان افتتاح می شود

افشارچی از افتتاح صندوق پژوهش و نوآوری ذیل ستاد دانش بنیان در استان زنجان خبر داد و گفت: با مشارکت سرمایه گذاران و معاونت علمی ریاست جمهوری، تسهیلات لازم از رطیق این صندوق در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه مدیران نسبت به مصوبات سفر ریاست جمهوری حساس باشند، گفت: 477 میلیارد تومان پول نقد به استان تزریق شده است.

 

محسن افشارچی با اشاره به اینکه امسال به شعار تولید دانش افرین و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، گفت: تاکید به تولید دانش بنیان و اشتغال افرینی در شعار امسال مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با یادآوری اینکه  اصل تولید سرمایه گذاری است و مقدمات سرمایه گذار در استان زنجان فراهم شده است، ادامه داد: بستر لازم برای استعلامات سرمایه گذاری توسط مدیدان مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و نوآوری ذیل ستاد دانش بنیان در استان زنجان افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: مقرر شده معاونت علمی ریاست جمهوری نیز منابعی در کنار مبالغی که سرمایه گذاران به صندوق تزریق خواهد کرد، واریز نموده تا به عنوان تسهیلات در اختیار جوانان قرار گیرد.

 

افشارچی با اشاره به اینکهع= در اقتصاد دیجیتال دو تفاهم نامه در سال گذشته منعقد شد، ادامه داد: پروژه های سفر جدی گرفته شود و سفر دوم ریاست جمهوری به استان نیز در سال جاری خواهد بود.

 

به گفته وی، در حوزه زیرساخت ها دستاوردهای مشخص در حوزه راه قیدار تا سلطانیه و بهینه سازی بزرگراه ها زنجان به قزوین اجرایی می شود ولی بزرگراه زنجان به تبریز به مشکلاتی برخورد کردیم که در دست پیگیری هستیم.

 

افشارچی با بیان اینکه در حوزه برق، تابستان امسال 350 مگا وات وارد مدار خواهیم کرد، گفت: در حوزه آب نیز سطح آب تنظیمی در استان زنجان به اندازه ای برسیم که عقب ماندگی جبران شود.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان مخاطره آب کوتاه مدت داریم، گفت: آبرسانی به 57 مورد روستا در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن باید تعدادی از واحدهای مسکونی امسال تحویل داده شود، گفت: ایجاد منطقه ویژه نیمه اول سال استارات خواهد خورد.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فروش پسماند به تولید ثروت در استان منجر می شود، گفت: برای فروش پسماند بایستی به نحوه واگذاری توجه شود.

 

افشارچی بر ضرورت محرومیت زدایی و توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: مدیران بودجه های بخشی را به صورت خاص پیکیری کنند. همچنین تعامل بین دستگاهی نباید از قوه مجریه خارج شود و نامه دادستان در خصوص امور حقوقی دستگاه ها جدی گرفته شود.

 

معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان نیز با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان گفت:83  پروژه عمرانی با 4100 میلیارد تومان برای استان پیش بینی شد که 43 مورد از طریق سلزمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار انجام شد.

 

احمد خداوردی با اشاره به اینکه21  مجوز تسهیلات بانکی در حال پیگیری است، گفت: تا پایان سال 43 پروژه با اعتبار 2701 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که بیش از 400 میلیارد تومان در هشت مرحله تخصیص داده می شود.

 

کد خبر 1165825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha