جای خالی یک پردیس سینمایی در کلانشهر کرمانشاه احساس می شود

آزادی، گفت: کرمانشاه در این بین جزو استان های کم برخوردار است و جای خالی یک پردیس سینمایی در کلانشهر کرمانشاه که قطب غرب کشور هم محسوب می شود به شدت احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،افشین آزادی درجمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی یپش آمده عملا بودجه ای که باید به حوزه فرهنگ اختصاص داده نمی شود، در همین راستا تدوین سند تحول حوزه هنری را در دستور کار قرار دادیم تا تمام ابعاد فعالیت های فرهنگی از جمله اقتصاد فرهنگ را برنامه ریزی کرده و برای آن چاره اندیشی و راهکار تعریف کنیم.

 

 

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سند سه ساله شامل هفت راهبرد بوده که فعالیت های حوزه هنری استان را تا افق ۱۴۰۳ ترسیم کرده است و اولین راهبرد سند تحول حوزه هنری«تربیت و توانمندسازی فعالان فرهنگی» است که  برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری باید در گام اول استعداد ها در این زمینه کشف شوند و آموزش های لازم به آنها داده شود.  

 

 

وی خاطر نشان کرد: توسعه کمی و کیفی تولیدات تاریخ شفاهی بومی انقلاب  یکی دیگر از راهبرد حوزه هنری در این سند است و طبق تخمینی که داشته ایم متاسفانه تا سال۱۴۱۰ عمده والدین شهدای جنگ تحمیلی را از دست میدهیم و تعداد معدودی از آنها باقی می مانند و این در حالی است که بسیاری خاطرات آنها هنوز ثبت و ضبط نشده است و در همین راستا برای جمع آوری این خاطرات و این تاریخ شفاهی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و حتی مقرر کرده ایم جمعا بیش از ۴۰کتاب در این زمینه به چاپ برسد.

 

 

آزادی تصریح کرد: سومین راهبرد این سند «تمرکز بر تولید محصولات هنری در راستای احیا و تقویت فرهنگ و هویت پهلوانی» است و این درحالی است که همه کرمانشاه را به نام شهر استان پهلوانان می شناسند اما برای معرفی این فرهنگ و نمادهای آن اقدامی که باید صورت نگرفته است و باید جوانمردان و پهلوانان واقعی را در سطح استان شناسایی کرده و بر اساس زندگینامه آنها محصولات فرهنگی و هنری تولید کنیم.

 

رئیس حوزه هنری کرمانشاه اظهار کرد:برجسته سازی الگوهای هویت بخش استان به جامعه کرمانشاهی و ملی چهارمین راهبرد حوزه هنری در این سند  است که شناسایی و معرفی این مفاخر و سرمایه های بومی کرمانشاه در این راهبرد در دستور کار قرار دارد و باید از زندگینامه این افراد محصولات فرهنگی و هنری تولید شود.

 

 

وی گفت: سازماندهی گروه های اندیشه ای و نخبگانی فرهنگی هنری انقلاب در استان،  توسعه دسترسی عمومی و مصرف تولیدات هنری حوزه هنری استان و تولیدات فاخر ملی و توسعه و بهبود مولفه های درون سازمانی حوزه هنری استان از دیگر راهبردهای توسعه این سند است.

 

 

آزادی  با اشاره به اینکه مذاکرات با سرمایه گذار برای ساخت«پردیس سینما پیروزی» در حال نهایی شدن است، افزود:سرمایه گذارجدیدی پای کار آمده است و در حال نهایی کردن مذاکرات هستیم لذا در این پروژه فقط ساخت یک سینمای ساده نیستیم و در نظر داریم یک پردیس سینمایی حداقل هفت طبقه در محل سینما پیروزی فعلی احداث شود.

 

 

رئیس حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به اینکه برآورد اعتباری برای ساخت این پردیس ۵۰میلیارد تومان است،تاکید کرد : اگر سرمایه گذار سازه پردیس را احداث کند، کار تجهیز آن با حوزه هنری خواهد بود .

 

 

وی در پایان با اشاره به برنامه های هفته هنر انقلاب در کرمانشاه گفت:تجدید میثاق با شهدای هنرمند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری عصر شعر و برپایی نمایشگاه هنر انقلاب ، برگزاری پویش «شهر من» هم با محوریت مناسب سازی جامعه برای معلولان با همکاری اداره کل بهزیستی استان،در رشته های پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی است.

 

کد خبر 1165881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha