بانک‌ها از عوامل موثر اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری در مازندران هستند

حسینی پور با بیان اینکه بانک‌ها از عوامل موثر اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری در استان هستند، گفت: سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که حاضر به اجرای پروژه مشترک هستند، تلاش داریم کار ویژه‌ای همانند اجلاس سران اکو برگزارکنیم تا زمینه ساز ورود سرمایه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز (۲۵فروردین) در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های‌های استان مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان مازندران که مقصد گردشگری است، فاصله بین قیمت تولید و مصرف در بسیاری از محصولات زیاد است، این موضوع جای تامل دارد.

 

استاندار مازندران با تاکید بر کنترل بازار و عرضه محصولات با قیمت مناسب، افزود: در بحث فروش محصولات کشاورزی همچون مرکبات و برنج شاهد خرید محصول باقیمت پایین از تولیدکننده و فروش چند برابری در بازار هستیم که انگیزه را از تولیدکننده می‌گیرد.

 

حسینی پور خواستار توجه روسای بانک‌ها و مدیران بخش خصوصی به تحول در بحث توسعه اقتصادی شد و گفت: بنده بر عکس کسانی که دائما می‌خواهند بانک‌ها را تضعیف کنند موافق این موضوع نیستم اشکال همه جا هست ولی مهم این است که بدانیم بانک با سیاست‌گذاری تشویقی میتواند مشوق بخش خصوصی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از پتانسیل‌های استان واگذار نشد، بانک‌ها در استفاده از ظرفیت‌های مازندران با همدلی و همراهی بین بانک‌ها و بخش خصوصی موثر هستند.

 

حسینی پوربا بیان اینکه ابتدا باید شاخصه‌های اتحاد توسعه اقتصادی کشور مشخص شود، ادامه داد: موضوع پسماند و زیرساخت‌های راه و مشکلات آب در استان از جمله مسائلی است که مستقیم با گردشگری ارتباط دارد، اصلاح این موارد ضروری است، تقاضایم این است که شما پیگیر این موارد  بوده و در جهت بهبود وضعیت استان مطالبه‌گر باشید، استان ما با ۲۰ میلیون جمعیت به هم می‌ریزد، در حالی که در کشورهای دیگر اینطور نیست.

 

وی اضافه کرد: اینکه نقدینگی از استان فرار کرده و با زیرکی در تهران قرار بگیرد خوب نیست، خواهشم تعامل و همکاری است، بانک‌ها باید این موارد را به ما گوشزد کنند.

 

حسینی پور یادآور شد: بانک‌ها از عوامل موثر اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری در استان هستند، روش استفاده از تامین مالی در تمامی کشورهای توسعه‌یافته اجرا شد و ما امروز خیلی عقب هستیم، یکی از مواردی که در این راستا دنبال می‌کنیم برگزاری اجلاس کشورهای عضو اکو است.

 

استاندار مازندران عنوان کرد: سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که حاضرند با ما وارد اجرای پروژه مشترک شوند، که به‌دنبال این هستیم که بتوانیم کار ویژه‌ای را تهیه کنیم تا معاملاتمان در کشورهای دیگر رقم بخورند، ما هیچ راهی نداریم مقاومت هم فایده ندارد، راه برون رفت از این اوضاع در استان برنامه‌ریزی شده است که در آینده محقق می‌شود.

 

کد خبر 1165893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha