برپایی محافل انس با قرآن در کانون های مساجد استان کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور، گفت: با توجه به آغاز ماه رمضان و تشدید فعالیت ها در کانون مساجد محافل انس با قرآن با حضورجوانان و اعضا با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام افشین کلات‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:ماه مبارک رمضان که ماه قرآن است باید بیشتر به قرآن متمسک شویم و به عروه الوثقی قرآن چنگ بزنیم و از برکات انس با قرآن بهره مند شویم.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه افزود:خانه‌ای که صدای قرآن اهل آن، از کوچک و بزرگ، طنین انداز است، دنیایشان نیز آباد است. خیر و برکت آن زیاد است و رزق و روزی آن خانه فزونی می‌یابد. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: جوانان و اعضای کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استان در تمامی برنامه ها حضور پر زنگ و فعال دارند و در طول ماه رمضان هم فعال در برنامه‌های مختلف حاضر می شوند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: مسجد در فرهنگ اسلامی برترين ، اصيل ترين و مهم ترين پايگاه عقيدتی ، سياسی ، اجتماعی ، معنوی و كانون هدايت به شمار می رود. در طول تاريخ مستكبران و معاندان با مساجد مخالفت نموده و همواره درصدد تخريب و تضعيف آن بر می آمدند ، دشمنان از در و ديوار مساجد نمی ترسند بلكه از برنامه های مساجد می ترسند .

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) مسجدی در آن خبری از تبليغ وترويج نباشد ، مسجدی خراب شمرده است، اظهار کرد: با توجه به اينكه مسجد بايد كانون فعاليت قشرهای مختلف مخصوصا جوانان و تحصيل گران و نخبگان باشد در این ماه به قرائت قرآن در مساجد توصیه می‌شود و از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان برپایی جلسات قرائت قرآن و روخوانی و روان خوانی قرآن بعد از نمازهای یومیه است.

 

 

وی گفت: برپایی محافل انس با قرآن در مساجد و اجرای مسابقات قرآنی متعدد همراه با اهدای جوایز به برندگان مسابقه، برپایی نماز اول وقت در هنگام سحر و افطار ،برپایی نماز جماعت در مساجد در ماه مبارک رمضان ، ایراد سخنرانی توسط واعظین و خطبا و بازخوانی برکات دین مبین اسلام از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.

 

کد خبر 1165895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha