برای حل مشکل زمین با اوقاف توافق می کنیم

عباس زاده گفت: در برخی شهرها مانند آیسک با وجود الحاق اراضی به علت بعد مسافت و بودن اراضی اوقافی در وسط شهر برای حل مشکل مردم و تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن با اداره اوقاف توافق می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» امروز (25 فروردین) در اولین جلسه شورای مسکن استان در سال 1401 با بیان اینکه برای حل مشکل مردم و تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند آیسک با اداره اوقاف توافقاتی انجام می شود، اظهارکرد: در آیسک با وجود الحاق 7.5 هکتار زمین به علت دوری از مرکز شهر و وجود اراضی اوقافی در نقطه ای قابل قبول، برای استفاده از اراضی اوقاف با این ارگان توافقاتی انجام می شود.

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از تغییر کاربری اراضی اوقافی در این منطقه خبر داد و تأکید کرد: 10 هکتار از اراضی تغییر کاربری داده می شود که از این میزان پنج هکتار در اختیار اداره اوقاف و پنج هکتار در اختیار دولت برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن قرار می گیرد.

 

به گفته عباس زاده با این اقدام علاوه بر حل مشکل مردم ارزش افزوده اراضی الحاق شده برای اجرای این طرح نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی در خصوص مشکل تسهیلات و وثیقه با بیان اینکه می توان با واگذاری اراضی به راه شهرسازی و تنظیم صورتجلسه از املاک دولت به عنوان وثیقه استفاده کرد، به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در دولت قبل در زمینه مسکن اقدامات با تأخیر انجام و این مهم باعث جفا به مردم شد.

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی دریافت پول و عدم آماده سازی ها، عدم دریافت پروانه، تأمین آب و برق را از مهمترین مشکلات مطرح شده اعلام کرد و افزود: باید این 4 آیتم در همه سایت ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

عباس زاده تأکید کرد: بعد از پالایش مردم و تأمین زمین باید موارد فوق شهر به شهر مورد بررسی قرار گیرد و مسئله مسکن مردم حل شود.

 

وی با توجه به اخذ مازاد بر تراکم توسط شهرداری گفت: مصوبات کمیسیون ماده 5 لازم الاجرا بوده و نباید جریمه دریافت شود.

 

وی یادآور شد: کمیسیون ماده 5 محل تعیین ضابطه بوده و برای حل مشکل و عدم اخذ مازاد تراکم، تراکم پایه اراضی 65 درصد اعلام و این گزینه در صورتجلسه اضافه خواهد شد.

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در خصوص ساخت منازل ویلایی در برخی شهرها که مشکل زمین ندارند، گفت: با توجه به افزایش خدمات زیربنایی مانند آب، برق و... اعلام فرمانداران مبنی بر این مهم که مردم برای احداث منزل به صورت ویلایی حاضر به پرداخت مقداری از هزینه های آماده سازی هستند احداث منازل ویلایی و افزایش کیفیت زندگی اقدام خوبی است.

 

به گفته عباس زاده با توجه به فرهنگ و اقلیم منطقه در هر منطقه که شرایط احداث منزل به صورت ویلایی وجود دارد منعی بر این موضوع نیست.

 

وی در خصوص عدم ورود مردم ثبت نام شده در طرح ملی مسکن و ... برای دریافت پروانه ساخت و... خواستار مکاتبه با فرمانداران هر شهر شد و گفت: ابتدا فرمانداران ورود کنند در صورت عدم ورود متقاضیان برای شروع کار در مهلت یک ماهه این مشکل در شورای مسکن بررسی خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1165907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha