فعالیت های فرهنگی با محوریت قرآنی منطبق شود/به روز رسانی فعالیت های فرهنگی

حجت الاسلام رستمی به جایگاه قرآن و پوشش تمام نیازهای بشری گفت: کیفیت و سلامت فعالیت های فرهنگی نیازمند انطباق آن با مبانی و حرکت بر محوریت این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مصطفی رستمی« در اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور که در محل سالن اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد اظهارداشت: قرآن کریم پوشش کاملی نسبت به نیازها و دغدغه های جامعه دارد.

 

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: این کتاب آسمانی برای سلامت و آرامش زندگی بشر و نیازهای فرهنگی انسان ها برنامه جامعی دارد که متولیان امر برای کیفیت و سلامت فعالیت های فرهنگی برنامه ها را  با مبانی و حرکت بر محوریت قرآن منطبق سازند.

وی ادامه داد: چنین اقدامی بر کیفیت برنامه ها افزوده و در سنجش فعالیت ها مطمئن هستیم که بهترین کارها را انجام داده ایم.

 

حجت الاسلام رستمی جشنواره های قرآنی وزارت علوم و فعالیت های قرآنی دانشگاهی را برای تامین نیازهای معنوی جوانان مهم خواند و اذعان داشت: با توجه به ظرفیت جوان فعال در دانشگاه ها، اشتغال آنان در عرصه های قرآن و

عترت بسیاری ارزشمند است.

وی انس جوانان با این کتاب الهی را مهم خواند و یادآورشد: باید از پتانسیل موجود بهترین استفاده برده شود که در سال گذشته بیش از 300 هزار دانشجو در مسابقات قرآنی وزارت علوم شرکت کرده اند که حائز اهمیت است.

 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور رشد استعدادهای قرآنی در بین دانشجویان را مهم خواند و تصریح کرد: جشنواره قرآنی به این امر مهم کمک کرده و فرصتی برای شکوفایی استعداد شده است.

 

*به روز رسانی فعالیت های فرهنگی در جامعه

 

وی با اشاره به توسعه فناوری های نوین و به روز رسانی عرصه های مختلف گفت: فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیز باید به روز رسانی و نوآورانه بشود تا مورد پسند و رضایت نسل جوان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رستمی، اهمیت این موضوع را در توطئه های متعدد و جدید دشمن برشمرد و اظهارداشت: دشمن امکانات جدید و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را برای تبلیغ علیه دین بکار گرفته که در این حال باید مسئولان امر

نقش خود را در تولید محتوای غنی فرهنگی و قرآنی در مبارزه جنگ نرم ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد سناریون شهادت طلبه جوان به دست تبعه افغانستانی به دنبال ایجاد تفرقه در کشور بین مذاهب و مسلمان است که باید مراقب بود و اهداف آنان را شناخت.

کد خبر 1165913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha