هدف نیروی دریایی حضور در آب‌های بین‌المللی و دوردست است

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش حضور در آب‌های بین‌المللی و دوردست است گفت: برحسب فرمایشات فرمانده کل قوا این هدف گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، امیر دریادار «شهرام ایرانی» امشب (پنج شنبه، 25 فروردین) در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن کریم که در مسجد رسول اکرم (ص) منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) برگزار شد گفت: یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش حضور در آب‌های بین‌المللی و دوردست است و این هدف گذاری برحسب فرمایشات فرمانده کل قوا انجام شده است و برای امسال سه برنامه دریانوردی طولانی مدت برنامه‌ریزی شده که به زودی اجرا می شود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برای امسال الحاق شناور در شمال و جنوب در دستور کار قرار دارد، افزود: نیروی دریایی ارتش محدوده عملیاتی اش در خارج از مرزها و در صحنه های بین المللی است لذا عملیات هایی را در چند حوزه تعریف کرده است که یکی از این حوزه ها حضور در برنامه های آموزشی و انجام تمرینات عملیاتی در صحنه و پهنه دریا به صورت مرکب و مشترک با دعوت از کشورهاست.

 

وی تصریح کرد: این برنامه ها در 2 مرحله در سواحل جنوب شرقی کشور انجام شده و نیروی دریایی ارتش در رزمایش ها و تمرینات مرکب سایر کشورها نیز شرکت می کند که اخیرا ناوشکن تمام ایرانی دنا در رزمایش مرکب آی اف ایکس ۲۰۲۲ در بندر گوا هندوستان حضور پیدا کرد.

 

امیر دریادار ایرانی اظهار داشت: در این رزمایش 10 کشور حضور پیدا کردند که ایران یکی از  پنج کشوری بود که به این رزمایش شناور اعزام کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش را توسعه برنامه‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ قرآنی در بین کارکنان به ویژه خانواده‌ها و فرزندان پرسنل اعلام و خاطر نشان کرد: در این راستا مقام هایی در سطح ملی ، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی نیز کسب شده است.

کد خبر 1165941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha