۴ طرح رسانه‌ای جهت شناسایی حرم حضرت سبزقبا (ع) دزفول تدوین شده است

مومنی‌ها با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد مردم نسبت به حضرت سبزقبا (ع) شناخت دارند گفت: حرم سبزقبا این ظرفیت را دارد به عنوان مرکز گردشگری مذهبی کشور معرفی شود و بر این اساس چهار طرح رسانه‌ای جهت جهت معرفی این حرم تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد‌مهدی مومنی‌ها» امروز در جلسه کمیته سبزقبا (ع) شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: مطرح کردن و شناسایی مراکز فرهنگی و زیارتگاه‌ها در سطح داخلی و بین المللی به صورت یک کار تحقیقاتی در سطح کشور انجام شده و زیارتگاه های ایران شناسایی و کتابی تحت عنوان بهشت‌های زمین نیز در این خصوص تالیف شده است.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب افزود: پس از تحقیقات مشخص شد حرم مطهر سبزقبا (ع) این ظرفیت را دارد به عنوان چهارمین مرکز گردشگری مذهبی به عنوان مکانی به متعلق به اهل بیت (ع) به دوستداران اهل بیت معرفی شود.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه طبق تحقیقات تقریبا بیش از ۹۰ درصد مردم ایران از حضرت سبزقبا (ع) شناخت ندارند حتی گروه‌های جهادی، کاروان‌های زیارتی از عراق، لبنان، کویت و بحرین و کاروان راهیان نور به دلیل عدم شناخت برنامه‌ای برای بازدید، سفر و زیارت به آن نداشتند که این نشان می‌دهد کار تبلیغی و فرهنگی در این حوزه کم انجام شده است.

 

رئیس مرکز رصد و مطالعات سابق جهان اسلام تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع پس از مشهد، قم و شیراز دزفول و حرم حضرت سبزقبا (ع) این ظرفیت را دارد به عنوان ضلع چهارم گردشگری مذهبی کشور معرفی شود و بتوانیم دزفول را به عنوان یکی از پایگاه های اهل بیت (ع) معرفی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با شناخت و معرفی بهتر حرم حضرت سبزقبا (ع) حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتر خواهد شد و زمینه توسعه آن فراهم می‌شود.

 

مومنی ها ابراز کرد: در اولین گام برنامه‌ریزی شده نامه نگاری با دفتر مقام معظم رهبری جهت حضور یک نماینده از سوی ایشان مانند سه ضلع دیگر مذهبی ایران تعیین شود.

 

وی با اشاره به بازدید از حرم حضرت سبزقبا (ع) و وجود کمبودهای زیرساختی اذعان کرد: برای اینکه حرم حضرت سبزقبا (ع) دزفول به به عنوان قطب زیارتی تعیین شود ضروری است برخی زیرساخت‌ها نظیر سرویس‌های بهداشتی، زائرسرا و پارکینگ با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و این موضوعات با کمک خیرین و مسئولان حل شود. 

 

دبیر بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب همچنین با تاکید بر ضرورت هر چه سریع‌تر انجام اقدامات رسانه ای قوی به معرفی حرم حضرت سبزقبا (ع) بیان کرد: چهار طرح رسانه‌ای برای معرفی حرم حضرت سبزقبا (ع) جهت پخش از رسانه ملی در سطح کشور تدوین و همچنین مذاکراتی با نمایندگی یونسکو در بحث موضوع معرفی این حرم در سطح بین‌المللی به عنوان نمادی در استان خوزستان انجام شده است.

 

کد خبر 1166038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha