توسعه گردشگری مذهبی در دزفول با انتخاب تولیت برای حرم حضرت سبزقبا(ع) میسر می‌شود

پرآور با بیان اینکه در کنار نگاه اقتصادی به حوزه گردشگری نگاه فرهنگی نیز ضروری است گفت: جهت اقدامات فرهنگی در حوزه گردشگری ضروری است تولیت حرم حضرت سبزقبا (ع) به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت (ع) تعیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد‌حسن پرآور» امروز در جلسه کمیته سبزقبا (ع) شهرستان دزفول که با حضور دبیر بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب و رئیس مرکز رصد و مطالعات سایبری جهان اسلام برگزار شد اظهار کرد: دزفول یکی از مقاصد مهم سفر است و هیچ شهری در استان خوزستان مانند دزفول جاذبه گردشگری، زیارتی، سیاحتی، توریست درمانی و دفاع مقدس را همزمان ندارد.

 

رئیس شورای شهر دزفول افزود: حرم حضرت سبزقبا (ع) یکی از اماکنی است که میتواند در حوزه گردشگری زیارتی بیش از این موثر باشد لذا ضروری است اقدامات فرهنگی در این خصوص انجام شود.

 

وی تصریح کرد: انتظار و توقع ما این است حرم سبزقبا (ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت (ع) مطرح و تولیتی برای آن مقرر شود تا از حرم سبزقبا (ع) با توجه به ظرفیت‌های متعدد با محوریت اقدامات فرهنگی در حوزه گردشگری استفاده کنیم و با قدم‌های خیر و کارهای فرهنگی که در این خصوص انجام میشود دین خود را به ایشان انجام دهیم.

 

پرآور با بیان اینکه امسال نوروز ۶۰۰ هزار نفر بدون تبلیغ به دزفول سفر کردند ادامه داد: در حال حاضر دو جاذبه گردشگری قوی مانند باغات و ساحل دز در دزفول وجود دارد اما ضروری است در کنار نگاه اقتصادی، شناخت فرهنگی نیز انجام گیرد که این ظرفیت با محوریت قرار دادن حرم سبزقبا (ع) میسر خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: با وجود حرم مطهر سبزقبا (ع) و فرهنگ مردم دزفول و همچنین سبقه علمایی دزفول زیبنده نیست بیشتر گردشگران با محوریت باغ‌ویلاها و ساحل دزفول را بشناسند بلکه اولویت می‌بایست گردشگری مذهبی و دفاع‌مقدس با محوریت حرم حضرت سبزقبا (ع) باشد چرا که دزفول در دوران دفاع مقدس میزبان رزمندگان بوده و مردم در آن دوران با وجود بمباران در شهر ماندند و منازل خود را در اختیار رزمندگان قرار دادن تا رزمندگان احساس غربت نکنند لذا ضروری است راستای اقدامات فرهنگی کار شود با محوریت حرم حضرت سبزقبا (ع) برنامه‌ریزی شود.

 

 لزوم صدور مصوبه‌ای جهت جلوگیری از خروج نذورات حضرت سبزقبا (ع) از دزفول

«علیرضا مجدی‌نسب» نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به ضرورت تعیین تولیت برای حرم حضرت سبزقبا (ع) و نظر به اینکه شجره حضرت سبزقبا (ع) موجود است پیشنهاد می‌شود از پتانسیل مشهد مقدس تحت عنوان حرم تا حرم تا تعیین تولیت مستقل استفاده شود.

 

عضو شورای شهر دزفول ابراز کرد: متاسفانه نذورات حرم حضرت سبرقبا ع از دزفول خارج میشود و برای بازگشت آنها باید نامه‌نگاری و انجام سیکل اداری صورت گیرد لذا ضروری است مصوبه ای صادر شود تا نذورات در دزفول بماند.

 

وی همچنین اذعان کرد: این امکان وجود دارد برای توسعه حرم و حل برخی مشکلات زیرساختی با معرفی حضرت سبزقبا (ع) در مشهد مقدس در صورت نبود مانع شرعی از نذورات حرم امام رضا ع نیز در حرم دزفول استفاده شود.

 

جمع‌آوری خاطرات رزمندگان از حرم حضرت سبزقبا آغاز شده است

«علیرضا زمانی راد» نیز در این نشست بیان کرد: به منظور اقدامات فرهنگی و شناخت بهتر حضرت سبزقبا (ع)، جمع آوری خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس از حرم حضرت سبزقبا (ع) به عنوان اولین اقدام فرهنگی در این خصوص آغاز شده است.

 

رئیس کمیته سبزقبا (ع) شورای شهر دزفول خاطر نشان کرد: این طرح با توجه به زیارت حرم حضرت سبزقبا (ع) در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان پیش از اعزام به خط مقدم جبهه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی یاد آور شد: بیش از ۱۰ سال است که روز قبل از میلاد امام رضا (ع) (دهم ذی‌القعده) به عنوان روز سبزقبا معرفی شده لذا ضروری است برنامه‌ریزی جهت برگزاری بهتر این روز در ایام دهه کرامت صورت از هم اکنون صورت گیرد.

 

کد خبر 1166041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha