موفقیت در حوزه فرهنگی، عامل پیروزی یک ملت/برای  قیمت خودرو خردمندانه فکر کنیم

آیت الله حسینی عامل پیروزی یک ملت را پیروزی و موفقیت در حوزه فرهنگی دانست و گفت: اگر در فرهنگ درست عمل کنیم در عرصه های دیگر دچار مشکل نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۶ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، با بیان اینکه هر کس خدای خود را فراموش کرد خویشتن را فراموش کرده، اظهار کرد: هرکس که نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد و حجاب را رها کرده و با انواع و اقسام آرایش به خیابان می آید، این افراد در حال آتش زدن به جان و اخرت خود هستند.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: کسی که فرزندش را با این سر و وضع به خیابان می فرستد، در حال انداختن فرزتد خود در آتش جهنم است، مراقب باشید آتش جهنم در پیش است، افرادی که فرمان خدا را فراموش می کنند فاسق هستند.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مسئولین نظام داشتند، توصیه به تقوا و حرکت درست، طلب مغفرت از درگاه خداوند داشتند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه استغفار به درگاه خداوند در یک جامعه اگر وجود داسته باشد مشکلات آن جامعه حل می شود، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی استغفار کلی بود، یعنی برگشت به سمت خداوند، یعنی دوران خفت و ظلمت تمام شد و امروز کشور جمهوری اسلامی به یک کشور الگو تبدیل شده، به گونه ای که رئیس جمهور روسیه گفت امروز ایران الگوی ماست.

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: مردم به طاغوت که مسیر شرک و کفر بود پشت کردند و به سوی جمهوری اسلامی آمدند. روز به روز دشمنان این ملت ذلیل تر و خوارتر می شوند.

 

وی با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند «احساس یأس سم خطرناکی است در مسئولبن اگر به وجود بیاید» ادامه داد: ما بن بست نداریم، انقلاب اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد و در بحث تحریم اقتصادی هیچ بن بستی نداریم؛آمریکا به آن همه قدرتش گفت ما می خواهیم کاری کنیم که جمهوری اسلامی از هم بپاشد، اما دیدید خود آمریکایی ها گفتنند ما شکست خورده ایم.

 

آیت الله حسینی افزود: مشکلات داربم که می توان آنها را حل کرد، نا امید کردن مردم از انقلاب جفا است، اگر مردم در مسیر خود بخواهند متوقف شوند این خیانت است.

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: ما آب، خاک و گاز داریم که باید اینها مدیریت شود و اگر مدیریت ها درست شکل بگیرد، وضعیت خوب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مطابق آمار جهانی ما چند برابر استانداردهای جهانی سوخت مصرف می کتبم و اگر درست مدیریت کنیم جلوی این هدر رفت ها گرفته می شود، گفت: خام فروشی در کشور ما یک مشکل است که سایر کشورها همین مواد خام ما را می برند و با فرآورده های ساخته شده، آن را به خود ما چند برابر می فروشند.

 

امام جمعه یاسوج به مساله فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهم ترین عالم رشد و پیشرفت یک ملت است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر تلاش هوشمندانه در حوزه فرهنگ تاکید داشتند و اگر در فرهنگ درست عمل کنیم در عرصه های دیگر دچار مشکل نخواهیم شد، افزود: زیرا عامل پیروزی یک ملت پیروزی و موفقیت در حوزه فرهنگی است.

 

وی به موضوع خودرو نیز اشاره کرد و گفت: وقتی مسائل شبیه به این پیش می آید و بازار حسایست دارد به آنها دست نزنیم.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید برای این موضوع خردمندانه فکر کنیم، اظهار کرد: وقتی قیمت خودرو بالا می رود بر روی دیگر اجناس تاثیر می گذارد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن قدردانی از عوامل اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، بیان کرد: کارهای بسیار خوبی شده و برخوردهای خوبی با اراذل و اوباش صورت گرفته و امروز ما آرامش را در جامعه می بینیم.

 

وی گفت: این که هر فردی قمه و زنجیری در دست گرفته که نمی شود، این موضوع باعث می شود جامعه نا امن شود.

کد خبر 1166067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha