واکنش امام جمعه یاسوج به وضعیت بازار خودرو و تذکر به مسئولان/انتقاد امام جمعه از گرانفروشی افسارگسیخته در دهدشت/لزوم پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل ها

آیت الله حسینی گفت: قیمت خودرو های داخلی در بازار آزاد خیلی بالاست، هر چه هست باید دقت کنیم باعث تورم مجدد در بازار نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «سید نصیر حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: هر کس خدای خود را فراموش کرد خویشتن را فراموش کرده است، آن که نماز نمی خواند و روزه نمی گیرد  و حجاب را رها کرده و با انواع و اقسام آرایش به خیابان می اید  این افراد در حال اتش زدن به جان و اخرت  خود هستند.
 



امام جمعه یاسوج تصریح کرد: کسی که فرزندش را با این سر و وضع به خیابان می فرستد، در حال انداختن فرزتد خود در آتش جهنم است، مراقب باشید آتش جهنم در پیش است، افرادی که فرمان خدا را فراموش می کنند فاسق هستند.

 



آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم رهبری در دیداری که با مسیولین نظام داشتند توصیه به تقوا و حرکت درست، طلب مغفرت از درگاه خداوند داشتند.

 


وی با بیان این که گفت: استغفار به درگاه خداوند در یک جامعه اگر وجود داسته باشد مشکلات ان جامعه حل می شود، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی استغفار کلی بود یعنی برگشت به سمت  خداوند یعنی دوران خفت و ظلمت تمام شد.، امروز کشور جمهوری اسلامی  به یک کشور الگو تبدیل شده است، حتی دیدید رئیس جمهور روسیه گفت امروز ایران الگوی ماست.


 

حسینی ادامه داد: مردم  به طاغوت که مسیر شرک و کفر بود پشت کردند و به سوی جمهوری اسلامی آمدند. روز به روز دشمنان این ملت ذلیل تر و خار تر  می شوند.

 

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به جمله رهبر انقلاب که فرمودند " احساس یأس سم خطرناکی است در مسئولبن اگر بوجود بیاید "، بیان کرد: ما بن بست نداریم، انقلاب اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد و در بحث تحریم اقتصادی هیچ بن بستی نداریم؛ امریکا به آن همه قدرتش گفت ما می خواهیم کاری کنیم که جمهوری اسلامی از هم بپاشد اما دیدید خود امریکایی ها گفتنند ما شکست خورده ایم.

 



وی افزود: مشکلات داربم که می توان انها را حل کرد، نا امید کردن مردم از انقلاب جفا است، مردم در مسیر خود بخواهند متوقف شوند این خیانت است.

 


امام جمعه یاسوج ادامه داد: ما آب، خاک و گاز داریم که باید این ها مدیریت شود و اگر مدیریت ها درست شکل بگیرد وضعیت خوب خواهد شد.، برابر آمار جهانی ما چند برابر استاندارد های جهانی سوخت مصرف می کتبم و اگر درست مدیریت کنیم جلوی این هدر رفت ها گرفته می شود، خام فروشی در کشور ما یک مشکل است که سایر کشورها همین مواد خام ما را می برند و با فراورده های ساخته شده، آن را به خود ما چند برابر می فروشند.

 


وی به مساله فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهمترین عالم رشد و پیشرفت یک ملت است.

 


امام جمعه یاسوج به موضوع خودرو نیز اشاره کرد و گفت: وقتی مسائل شبیه به این پیش می آید و بازار حسایست دارد به انها دست نزنیم، باید برای این موصوع خردمندانه فکر کنیم، وقتی قیمت خودرو بالا  می رود بر روی دیگر اجناس تاثیر می گذارد، قیمت خودرو های داخلی در بازار آزاد خیلی بالاست، هر چه هست باید دقت کنیم باعث تورم مجدد در بازار نشویم.

 


آیت الله حسینی در بخش پایانی خطبه های نمازجمعه با قدردانی از عوامل اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان کرد: کار های بسیار خوبی شده و برخورد های خوبی با اراذل و اوباش شده است و امروز ما ارامش را در جامعه می بینیم؛ این که هر فردی قمه و زنجیری در دست گرفته که نمی شود، این موضوع باعث می شود جامعه نا امن شود. که ما از  متولیان طرح امنیت اجتماعی تشکر می کنیم و امیداوریم این طرح ها همچنان ادامه داشته باشد.

 

_________________________________

 امام جمعه دهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به مصادیق تقوای الهی اظهار داشت: انسان با تقوا اهل انصاف است در کنار معایب محاسن را هم می‌بیند.

 

 

«علی وحدانی‌فر»، گفت: یکی از راه‌های تحکیم خانواده، تواضع و فروتنی است انسان متواضع را همه دوست دارند کسی از تواضع ضرر نمی‌بیند.


 

وی بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع مسئولان را یادآور شد و افزود: 25 سال است مقام معظم رهبری وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به دولت‌ها مکرر گوشزد می‌کنند اگر دولت‌ها همت کنند وابستگی به نفت تمام شود تحریم‌ها اثرگذار نخواهد بود.

 

امام جمعه دهدشت در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: نقد منصفانه تیم مذاکره کننده انجام شود اما بدبینانه نباشد و موجب تضعیف آنها نشود.

 

وی ادامه داد: نکته مهم این است به حمدالله تیم مذاکره کننده در مقابل زورگویی و زیاده خواهی طرف مقابل مقاومت می‌کند و نتیجه خواهد داشت.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امریکا مسؤول توقف مذاکرات است، گفت: اگر دولت فعلی امریکا شرایط را این طور پیش ببرد دو گزینه پیش رو دارد؛ مذاکرات به بن‌بست می‌رسد و آنها هستند که پاسخ جامعه جهانی را باید بدهند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: در مذاکرات منویات رهبر انقلاب و توقعات مردم باید مورد توجه جدی باشد دشمن هم بداند جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن را مطلقا نخواهد داشت.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: ملت مظلوم یمن تحت فشارهای سنگین هستند این را به یقین بدانید رژیم آل سعود در مسئله یمن موفق نخواهد شد تردیدی نیست.

 

وی با بیان اینکه امروز خواب آشفته‌ای که امریکا و عربستان برای یمن دیده‌اند در آن گرفتار شده‌اند و مفسر خوبی هم ندارند، اضافه کرد: آل سعود تا کی باید عبد امریکا باشد آیا قرآن به صراحت نفرموده است کافران بر مسلمانان نباید مسلط شوند؟

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر تأکید کرد: از این فضای معنوی و برکات الهی استفاده کنیم و این فیض را از دست ندهیم.

 

امام جمعه دهدشت گرانی افسارگسیخته در رمضان و تخلفات نانوایی‌ها را متذکر شد و گفت:کسبه محترم! به برادران خود رحم کنید از امام معصوم روایت شده معامله‌ای که در آن انصاف نباشد خیر و برکت ندارد قیمت‌های گزاف نسبت به دیگر شهرها خلاف انصاف و برادری است.

 

وی در این خصوص وظیفه متولیان نظارت بر بازار و مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: مسؤولان نظارت و برخورد کنند مردم هم به گرانفروشان تذکر دهند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به فعالیت علنی برخی از رستوران‌ها در ایام رمضان افزود: مسؤولان با کسانی که علنا روزه‌خواری دارند برخورد کنند.

 

_________________________________

امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزان به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:یکشنبه نیمه رمضان میلاد فرخنده کریم اهل بیت علیه السلام در سال سوم قمری است که به همه مومنین و مومنات این روز بزرگ تبریک عرض می کنیم هرچند  این روز به نام اکرام ایتام  و تکریم خیرین نام گرفته است.

 

«علیرضا صفایی»، افزود: اهل بیت علیهم السلام همه اهل جود و کرم هستند،اهل بیت(ع) برای هدایت بشر آمدند و کشتی نجات هستند و پیامبر(ص) فرمودند مثل اهل بیت(ع) من همچون کشتی نوح است و هرکسی با اهل بیت(ع) باشد پس رستگار خواهد شد و لذا باید افتخار کنیم که مِهر معصومین علیهم السلام را در دل داریم.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام الگوی مردم و مسئولین ما هستند،در این ماه مبارک رمضان ایتام و نیازمندان را فراموش نکنیم،نزدیک افطار گرسنگی و تشنگی برما چیره می شود یعنی ای مسلمان و ای روزه داران ببینید که چقدر گرسنگی و تشنگی سخت است که باید به فکر نیازمندان و فقرا هم باشیم.

 

حجت الاسلام صفایی گفت: چهارشنبه 18رمضان "شب قدر" است و پیامبر (ص) فرمودند: که رمضان ماه مبارکی است که شبی در آن قرار دارد که عمل کردن در آن بهتر از عمل کردن از هزار ماه است.پس شب قدر را اگر قدر بدانیم و درست عمل کنیم ثوابش از یک عمر بیشتر خواهد بود.

 

وی افزود: ماه رمضان ماه مبارکی است که اولش رحمت خداوند، میانه اش مغفرت پرودگار و انتهایش نیز رهایی از آتش جهنم است،بنابراین این فرصت ها را باید قدر بدانیم . اما پنجشنبه 19ماه مبارک رمضان روز ضربت خوردن امام علی علیه السلام در سال 40قمری است.

 

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: شهادت امیرالمومنین علیه السلام در ماه رمضان است و امام علی (ع)صفات و خصوصیاتی دارد که هیچکسی ندارد و مختص امیرالمومنین(ع) است،فقط علی علیه السلام است که در کعبه متولد شده است.  

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: روزشهادت امیرالمومنین را روز نهج البلاغه نامگذاری کرده اند و مطالعه این کتاب که کلمات گهر بار ایشان است بسیار ارزشمند خواهد بود.امام علی علیه السلام فرمودند که من فکر می کردم که والی و حاکم بر مردم ستم می کردند اما اکنون می بینم که مردم بروالی و حاکم ستم روا می دارند. ظلمی که عده ای مردم در حق اهل بیت علیهم السلام کردند نابخشودنی است.

 

حجت الاسلام صفایی گفت: بعد از شهادت رسول اکرم (ص)،عده ای در سقیفه گمراهی در دین مبین اسلام ایجاد کردند،در حالی که در غدیر غم امام علی علیه السلام توسط پیامبر(ص)به عنوان امام و مولای(خلیفه) مردم انتخاب شد اما خیلی ها غدیر و امر خداوند را فراموش کردند در حالی که عمر امیرالمومنین علیه السلام پر از مظلومیت است.

 

وی افزود: بنابراین وضعیت مردم مظلوم یمن و فلسطین در این ماه مبارک رمضان بسیار نگران کننده است، ظلم هایی که صهیونیست های غاصب در حق این مردم مظلوم قرار می دهند و حرمت ماه مبارک رمضان را هر ساله شکسته اند و مردمان زیادی را آواره کرده اند.

 

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:ان شاءالله روزی برسد که مسلمانان جهان از خواب غفلت بیدار شوند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند و روزی برسد که خیانت های حکام سعودی و برخی کشورهای مرتجع منطقه پایان پذیرد.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:البته رهبر معظم انقلاب نصیحتی به آل سعود فرمودند که جنگی که حتی احتمال پیروزی اش را نمی دهید چرا تمامش نمی کنید پس راهی پیدا کنید و خودتان را از این منجلاب بیرون بکشید و از قتل و عام این مسلمانان و برادران دینی  تان دست بردارید،چرا که این اثر دست دوستی با استکبار جهانی یعنی آمریکاست.

 

حجت الاسلام صفایی گفت: نظام سلطه می خواست توطئه دیگری در کشورمان برپا کنند و بین ایران و افغانستان با به شهادت رساندن دو روحانی ارزشمند جهادی تفرقه ایجاد کنند، اما مردم به یقین بدانید  که روحانیت مقابل استکبار ایستاده است آنهم به پیروی از آرمان های امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری ،بنابراین روحانیت در مقابل نظام سلطه به پشتیبانی این مردم آگاه ایستاده است.

 

وی افزود: این دشمنی ها با روحانیت بی جهت نیست،گاهی وقت ها در فضای مجازی نباید کمک کار این مسائل بشویم،بنابراین دشمن دست از توطئه و نفاق برنمی دارد سال هاست  که ملت ایران در کنار ملت شریف افغانستان زندگی کرده است درحالی که تیپ فاطمیون در کنار شهید سلیمانی و دیگر مسلمانان مقابل داعش ایستاده اند و این مسئله را نظام سلطه نمی تواند تحمل کند.

 

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: فصل خشکسالی را پیش رو داریم و از الان مسئولین باید به فکر باشند که بازهم مسئله آتش سوزی در جنگل های شهرستان رخ ندهد که باید تدبیرهای لازم توسط متولیان امر انجام شود، تا بازهم دچار خسارت نشویم درحالی که سال گذشته زنده یاد "البرز زارعی" جانش را فدای صیانت از طبیعت کرد.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:اما گرانی و معیشت مردم باز هم باید تذکر داده شود و این دولت که مدت چندان زیادی از عمرش نگذشته است در حال تلاش است و ما هم تقدیر می کنیم، اما برای جلوگیری از گرانی مواد غذایی و تامین ضروریات زندگی مردم باید فکری اساسی تری نیز شود.

 

حجت الاسلام صفایی گفت:اخیرا مسئله تنظیم بازار به جهاد کشاورزی سپرده شده است و امیدواریم که خداوند به این عزیزان توفیق بدهد که بتواند به مردم خدمت کنند و مشکلات را مرتفع کنند،بنابراین نباید اینگونه باشد که پس از گذشت 43سال از انقلاب  همچنان مردم در صف مرغ و دیگر اقلام غذایی بایستند درحالی که همین مرغ دولتی هم که توزیع می شود به خیلی ها هم نمی رسد که باید تدبیری شود.

 

وی افزود:کرونا همچنان وجود دارد هر چند در حال فروکش کردن است و اما نکته این است که جای شکر  دارد که درب مراکز علمی و آموزشی بازشده است و آموزش حضوری قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست . در ماه مبارک رمضان احترام به این ماه مبارک حفظ شود و روزه خواری نشود و سعی شود مسائل حرام و حلال نیز رعایت شود.

 

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: اگر کسی هم حرفی از روی دلسوزی در بحث رعایت عفاف و حجاب بزند همه باید به نوعی حمایت کنند چرا که نتیجه این اقدامات به خود مردم جامعه بازمی گردد بارها تذکر داده شده که برخی از بانوان در خودروی شان روسری به سر ندارند و این دهن کجی به جامعه و قانون است و این بی غیرتی برخی افراد جامعه را نشان می دهد.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین قدر این زمان مسئولیت را بدانند و به مردم خدمت کنید. ان شاءالله شهردار جدید شهرمان  قدر این مسئولیت را می دانند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خودشان قرار خواهند داد.

 

 

کد خبر 1166068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha