افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند نباید در ملاء‌عام روزه‌خواری کنند

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید حرمت جامعه دینی و مسلمانان در ماه رمضان نگه داشته شود، گفت: روزه خواری و حرمت شکنی در این ماه جرم و گناه است و کسی حق ندارد در ملاء عام روزه خواری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(26 فروردین) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، مطالبی را در خصوص حقوق ماه مبارک رمضان و روزه داری بیان کرد.

 

امام جمعه بجنورد افزود: اولین حقی که روزه بر مومنان دارد این است که حکمت و فلسفه آن را درک کنیم.

 

وی روزه را سپر آتش جهنم برشمرد و بیان کرد: در واقع با روزه گرفتن یاد فقرا، نیازمندان، تشنگی و گرسنگی قیامت میفتیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه باید حرمت جامعه دینی و مسلمانان در ماه رمضان نگه داشته شود، اظهارکرد: روزه خواری و حرمت شکنی در این ماه جرم و گناه است و کسی حق ندارد در ملاء عام روزه خواری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: مسافران، کسانی که مریض اند و افراد مسن که خداوند اجازه روزه خواری به آن ها  داده، حق ندارند در ملاء عام روزه خواری کنند و باید به آن ها تذکر داده شود.

 

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن(ع) به بیان کرامات و فضایل آن حضرت پرداخت.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به 29 فروردین روز نامگذاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: امام راحل با نامگذاری این روز در واقع همه توطئه هایی که دشمن برای ارتش داشت، خنثی کرد.

 

وی همچنین با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام، افزود: حضرت آقا در این جمع هم توصیه معنوی و هم توصیه اقتصادی، توجه به شرکت های دانش بنیان داشتند که در این راستا مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا 50 تا 100 درصد این شرکت ها رشد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: در این خصوص باید نیازهای کشور و دیگر کشورها برای صادرات دیده شود تا اشتغال زایی بیشتر و تولید ثروت شود.

 

 

 

کد خبر 1166071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha