انجام نخستین نشاء برنج در آستارا

کارجویان از انجام نخستین نشاء برنج در شالیزارهای روستای ویرمونی بخش مرکزی شهرستان آستارا خبر داد.

«ساسان کارجویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: منوچهر اشجعی، شالیکار آستارایی است که با کشت برنج طارم، برنجکاری را در سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا افزود: این کشاورز آستارایی امروز در بیست و ششمین روز از فصل بهار به صورت دستی کاشت برنج را در سطح ۲ هزار متر مربع از شالیزارهای خود آغاز کرد.

 

وی تصریح‌کرد: نشاء برنج در شالیزارهای گیلان به طور معمول از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود که امسال در شهرستان آستارا به‌ دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، عمل کشت برنج زودتر از موعد مقرر انجام گرفت.

 

کارجویان  با بیان‌اینکه بندر آستارا ۶ هزار بهره بردار کشاورزی دارد و بیشتر آنها شالیکار هستند، گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا، ۷ هزار و ۷۱۲ هکتار شالیزار دارد که سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کاشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص می‌یابد و از این اراضی سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج خالص به دست می‌آید.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: بیشترین برنج از نوع هاشمی در شالیزارهای این شهرستان کشت می‌شود و متوسط عملکرد این گونه برنج، چهار و نیم تن شلتوک در هر هکتار است.

کد خبر 1166100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha