کاهش سهم واردات برنج خارجی اولویت مجلس و دولت در بخش کشاورزی

نجفی کاهش واردات برنج خارجی را اولویت مجلس و دولت در بخش کشاورزی به ویژه در سال مزین به شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ذکر کرد و گفت: به علت عدم حمایت، بخش زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در معرض بازنشستگی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ابراهیم نجفی» شامگاه جمعه(۲۶ فروردین) در جمع خبری نحوه حمایت‌های مجلس برای تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را برشمرد و اظهار داشت: در روز گذشته معاون رئیس جمهور میهمان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بود و در مورد شعار سال بحث‌های خوبی شکل گرفت.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس پیشقدم شدن این کمیسیون و وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در حوزه تجاری سازی علم و فناوری خصوصا در بحث پهپادها برای سمپاشی اراضی کشاورزی گفت‌وگوی خوبی بین این کمیسیون و معاون رئیس جمهور انجام شد.
 
نجفی با بیان اینکه شرکت‌های متعددی در کشور در حوزه دانش‌بنیان وجود دارند و به علت عدم حمایت، بخش زیادی از این شرکت‌ها در معرض بازنشستگی و قطع فعالیت قرار گرفتند اذعان کرد: سالانه یک میلیون تن برنج به داخل کشور وارد می‌شود در حالیکه مصرف کل کشور۳.۲ میلیون تن است.
 
نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس کاهش سهم واردات برنج خارجی را از موضوعات گفت‌وگوی کمیسیون کشاورزی و ستاری معاون رئیس جمهور خواند و گفت: یکی از پیشنهاداتی که در این زمینه مطرح شد این بود که نسبت به تجهیز و نوسازی کارخانجات برنجکوبی و تولید علم و سپس اصلاح الگوی کشت اقدام نماییم.
 
وی اصلاح بذرهای برنج و افزایش تولیدی که به موجب آن اتفاق می‌افتد را یکی از زمینه‌های کاهش واردات برنج دانست و خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات، زراعت برنج، آبیاری نوین، دیجیتال‌سازی صنایع هوشمند کشاورزی از دیگر مواردی است که در جلسات کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و معاون رئیس جمهور مطرح شده است.
 
کد خبر 1166160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha