مطالبات رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان باید محقق شوند

آیت‌الله فرحانی با اشاره به اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب در خوزستان باید محقق شوند گفت: در جلسه مجلس خبرگان رهبری با رئیس جمهور در خصوص مسائلی از جمله گرانی، اشتغال و بیکاری مباحثی مطرح شده و ایشان هم وزرای مربوطه را برای پیگیری موضوع فراخواند.

«آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا مجلس خبرگان رهبری به مدت یک سال تعطیل بود و یک سال هم جلسه‌ای یک روزه برگزار شد ولی خوشبختانه امسال سه روز جلسه عمومی داشته است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تاکنون پنج نوبت با مقام معظم رهبری درباره مشکلات استان خوزستان و کشور به ویژه بیکاری، تبعیض، آب، کشاورزی و گرانی صحبت کرده‌ایم و رهبر انقلاب نیز رئیس جمهور سابق را برای حضور در جلسه خبرگان رهبری فرا خواندند اما وی در مجلس حاضر نشد.

 

وی اذعان کرد: برای اولین بار رئیس دولت سیزدهم سه روز از وقت خود را در اختیار مجلس خبرگان رهبری گذاشت و در خصوص مسائلی از جمله گرانی، اشتغال و بیکاری مباحثی مطرح و ایشان وزرای مربوطه را برای بررسی موضوع دعوت کرد.

 

آیت‌الله فرحانی تصریح کرد: در سخنرانی دستور کار مجلس از رئیس جمهور تشکر کردیم که کار خود را از خوزستان شروع کرد، از نزدیک مسائل مختلف این مردم مظلوم را دید و مبالغ قابل توجهی را برای حل مشکلات این استان در نظر گرفت.

 

وی با بیان اینکه قریب ۳۶ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان در نظر گرفته شد که تزریق ۷.۵ میلیارد تومان آن صورت گرفته است عنوان کرد: بعضی از مشکلات روستاهای بی‌آب خوزستان حل شد و برخی نیز به بهره‌برداری رسیدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سه بار و در سال ۱۳۸۵ در سفر به دهلاویه، سال ۱۳۹۵ و سال ۱۴۰۰ از مردم استان خوزستان عذرخواهی کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اسفندماه سال ۱۳۷۵ در سفری که به خوزستان داشتند، طرح اشتغال، کشاورزی و حل مشکلات این استان را طراحی کردند اما توسط دولت‌ها هیچ کاری صورت نگرفت.

 

آیت‌الله فرحانی با اشاره به اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب باید در استان خوزستان محقق شوند خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور درخواست کردیم مسئولان وضع موجود را تغییر دهند چرا که کماکان مشکلات جدی در انتصابات داریم و ایشان هم قول مساعد جهت رفع این موضوع داد.

 

کد خبر 1166236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha