۱۰تن کلزا در شهرستان دهلران برداشت شده است

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاوری شهرستان دهلران گفت: تا کنون ۱۰تن کلزا در شهرستان دهلران برداشت شده و پیش بینی می شود ۱۱هزار تن این محصول در این شهرستان خریداری شود.

«علی غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: امسال بیش از  6هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 11هزار تن برداشت شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: متاسفانه سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته به دلیل عدم رها سازی به موقع آب سد کرخه و کمبود آب کاهش و خشکسالی، کاهش یافته است.

 

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاوری شهرستان دهلران گفت: از مهم ترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است و کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه‌های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می‌شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان آغاز می‌شود، برای خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا ۴ مرکز خرید در مناطق مختلف این شهرستان پیش بینی شده است.

 

کد خبر 1166238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha