کانون های فرهنگی هنری به منظور احیای نقش واقعی مساجد تاسیس شده اند

مظاهری گفت: کانون های فرهنگی هنری به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و در راستای تحقق منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تاسیس شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» در نشست با مديران کانون های فرهنگي هنري مساجد شهرستان کيار که با حضور امام جمعه شلمزار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه شلمزار برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و در راستای تحقق منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تاسیس شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کادرسازی، توانمندسازی، هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌ وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند و احیای اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور از دیگر اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد است.                  

 

وی افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب اساسنامه در جلسه ۸۰۷ مورخ ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است.

 

مظاهری با تاکید بر تغییر و تحول در مدیریت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کیار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال های گذشته مطلوب ارزیابی می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه، اجرای طرح رصد و پایش کانون ها و بررسی مشکلات و رفع موانع فعالیت کانون ها در نشست با ائمه جمعه و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و در بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد را از اهم فعالیت های ستاد فهما در پویا نگهداشتن کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هرگونه پرداخت سرانه و حمایت های مالی از کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب رویداد ملی فهما صورت می گیرد، افزود: مبنای پرداخت کمک های مالی و تجهیزاتی میزان کسب امتیاز توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد است.

 

کد خبر 1166300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha