رونمایی از کتاب «ستاره ها» در بخش خادمان قرآن کریم/ آیین «تکریم از خادمان قرآن کریم » برگزار می شود

پورمعین از رونمایی کتاب «ستاره ها» در بخش خادمان قرآن کریم خبر داد و گفت: آیین تکریم از خادمان قرآن کریم نیز در ایام پایانی نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

استاد «محمدرضا پورمعین» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص بخش انجمن خادمان قرآن در نمایشگاه قرآن کریم گفت: انجمن خادمان قرآن تقریبا حدود پنج سال است که به رسمیت شناخته شده است و در مراجع قانونی پس از خاستگاه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در زمان حجت الاسلام والمسلمین حشمتی تاسیس و راه اندازی شد. از آن سال به بعد هم در نمایشگاه های قرآن کریم به عنوان یکی از معاونت های قرآنی کشور حضور فعالی دارد، از جمله حضور در نمایشگاه ها، مجامع و فعالیت های تخصصی و همچنین در موضوع برگزاری آیین تکریم از خادمان قرآنی (یک سابقه 26 ساله دارد) در این چند سال گذشته از دقت و حساسیت بیشتری هم برخوردار شده است.

 

مدیر بخش خادمان قرآن کریم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: چند سالی است که در نمایشگاه های قرآن با حمایت معاونان قرآن شرکت می کنیم و  کارهایی از منتخبان و خادمان قرآنی کشور را در معرض دید عموم و فعالان قرآنی می گذاریم.

 

استاد پورمعین در ادامه بیان کرد: در این غرفه ضمن معرفی چهره ها، نام و علت انتخاب خادمان قرآن که همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه شب ولادت امام مجتبی (ع) برگزار می شود را بیان می کنیم، این مراسم دارای پیشینه و سوابقی است که در این غرفه به نمایش در می آید.

 

وی گفت: در این غرفه کتابچه ها، دفترچه ها، رزومه ها، فیلم ها و مستنداتی از این عزیزان را به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین توضیحاتی شفاهی نیز در خصوص خادمان قرآن به درخواست کنندگان ارایه خواهیم داد.

 

مدیر بخش خادمان قرآن کریم افزود: هر ساله در این غرفه نشست های تخصصی با حضور برخی از خادمانی که عموما سعی می کنیم از چهره های جدید باشند، برگزار می کنیم. خاطرات، راهکارها و انگیزه های آنها را در رسانه ها بیان می کنیم، ضمن اینکه ورود و دعوت برای عموم در این نشست ها آزاد است، بدین وسیله الگوهای رفتاری و گفتاری آنها را به مردم منعکس می کنیم.

 

وی اظهار کرد: امسال هم علاوه بر اینکه غرفه ای ایجاد کردیم، عکس ها و اطلاعات خادمان محترم قرآن را در معرض دید عموم قرار می دهیم. حدود بین 7 تا 10 نفر از خادمان قرآن را دعوت خواهیم کرد تا از تجربیات و رهنمودهای آنها در غرفه بهره مند شویم.

 

استاد پورمعین تصریح کرد: امسال علاوه بر این دو موضوع عام و فعالیت های خاص خود، کتابی تحت عنوان «ستاره ها» را با هماهنگی معاونت محترم قرآن رونمایی می کنیم که این کتاب شرح کاملی از زندگی و تجارب خادمان قرآن کریم را دربر می گیرد. این کتاب در دو جلد است؛ جلد اول دوره اول تا سیزدهم و جلد دوم چهاردهم تا بیست و ششم زندگی آنهارا معرفی می کند.

 

وی از برگزاری آیین تکریم از خادمان قرآن کریم در ایام پایانی نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: این مراسم با حضور آقای رییس جمهور آیت الله رییسی برگزار می شود؛ ضمن اینکه امسال جمع بیشتری از فعالان و خادمان ممتاز را به جمع خادمان قرآن کریم اضافه خواهیم کرد.

 

استاد پورمعین با بیان اینکه تاکنون قریب به 275 خادم قرآن کریم در کشور داریم، افزود: حدود 40 نفر از این عزیزان به دیار باقی شتافته اند و بیشترین فراوانی این 235 نفر خادمان به ترتیب در تهران، مشهد، اصفهان و سایر استان ها قرار دارند.

 

مدیر بخش خادمان قرآن کریم گفت: از همین جا، جا دارد از حمایت های آقای معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای کار تشکر و قدردانی کنیم و همچنین از خادمان محترم دعوت می کنیم که در زمان افتتاح این مراسم و بازدید از نمایشگاه قرآن کریم حتما به غرفه خادمان قرآن که در ابتدای درب ورودی نمایشگاه (درب 17) است مراجعه کنند.

کد خبر 1166347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha