کمک به نیازمندان و ایتام سیره امام جماعت فقید مسجد باقرالعلوم(ع) بود

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی مجد، امام جماعت فقید مسجد باقرالعلوم(ع) خیابان قزوین تهران که ۲۳ فروردین‌ماه در پی سکته قلبی درگذشت، کمک به نیازمندان و ایتام و همچنین دستگیری از روحانیون و طلاب را همیشه با جدیت دنبال می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر هاشمی مجد، امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) خیابان قزوین تهران، شامگاه، 23 فروردین ماه بر اثر سکته قلبی، در تهران درگذشت.

 

 

 

 

تدفین پیکر مرحوم مجد در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

پیکر وی در روز پنجشنبه، 25 فروردین ماه از ساعت 13 و 30 دقیقه از محل درب ضلع غربی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تشییع و پس از اقامه نماز در صحن حضرت سیدالشهدا (ع)، در صحن امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.

 

مراسم ترحیم مرحوم مجد در روز جمعه، 26 فروردین ماه با حضور جمع کثیری از روحانیون و مبلغان دینی و خطبا و سایر گروه های مردم در شبستان مسجد جامع غدیر خم ضرابخانه منطقه پاسداران تهران برگزار شد.

 

برگزاری مراسم ترحیم در نقاط مختلف تهران

جامعه مبلغان غرب تهران نیز مراسم ترحیم دیگری برای امام جماعت فقید مسجد باقرالعلوم(ع) با حضور جمع کثیری از ستایشگران اهل بیت (ع) و مداحان در این مسجد برگزار کرد.

 

به گزارش شبستان، مرحوم هاشمی مجد، حدود پنج سال امام جماعت مسجد سینا (واقع در تهران، خیابان قزوین، خیابان محبوب مجاز) بود و مجلس ترحیمی نیز از سوی اهالی این مسجد در بزرگداشت امام جماعت فقید این خانه خدا برگزار شد.

 

 

شاگرد خوب مراجع تقلید و مدرس خارج فقه و اصول بود

این گزارش می افزاید، مرحوم هاشمی مجد در حوزه علمیه قم، ابتدا از آیات مطهری، فشارکی، صلواتی، فاصل لنکرانی، نوری همدانی، سیدعلی بطحائی گلپایگانی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی و اعتمادی، استفاده کرد. همچنین در ادامه، از محضر درس خارج مراجع تقلید بزرگواری همچون آیت‌الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی، آیت‌الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت‌الله العظمی شیخ مرتضی حائری یزدی، آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله سیدمحمد وحیدی شبستری بهره مند شد. وی از حدود ۳۰ سال پیش با تاسیس یک مرکز حوزوی، تدریس خارج فقه و اصول را در خیابان قزوین، خیابان رسول قدیمی، کوچه سینا شروع کرد و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شیخ نیا با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد، متولد سال 1322 هجری شمسی است، گفت: آن مرحوم، مقدمات دروس حوزوی را نزد پدرش (حجت الاسلام والمسلمین سید علی محمد هاشمی مجد)، آموخت و پس از چند سال، در حرم مطهر امام رضا (ع) لباس روحانیت بر تن کرد.

 

جزو روحانیون مقلد و پیرو امام خمینی (ره) بود

این شاگرد مرحوم هاشمی مجد ادامه داد: حجت الاسلام هاشمی مجد جزو نیروهای وفادار به امام خمینی (ره) بود و بارها در این زمینه از سوی ساواک مورد اذیت قرار گرفت و یک بار بازداشت نیز شد.

 

وی ادامه داد: مرحوم مجد پس از درگذشت حجت الاسلام سید علی محمد مجد هاشمی، امام جماعت مسجد همت العظیم واقع در خیابان قزوین تهران شد و حدود ۳۰ سال در آن مسجد، اقامه نماز می کرد. وی در سال 1398 و در پی درگذشت مرحوم حجت الاسلام سید محمد هاشمی مجد، امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) شد.

 

سید محمدرضا هاشمی مجد نیز با بیان اینکه مرحوم پدرش آماده توزیع افطاری میان کلیه ائمه جماعات مساجد تهران بود و قرار بود این کار را از ساعت 14 روز دوشنبه، 29 فروردین ماه، شروع کند، گفت: ایشان با هیئت امنای مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) در این زمینه هماهنگی لازم را انجام داده بود و مبالغ تهیه شده بود.

 

کمک به نیازمندان جزو لاینفک سبک زندگی امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) بود

فرزند مرحوم هاشمی مجد اضافه کرد: امام جماعت فقید مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) همچنین طبق سنوات پیشین این مسجد، بسته های ارزاق را با همراهی خیریه این خانه خدا تهیه کرده بود تا در روزهای پانزدهم تا هفدهم ماه رمضان به دست نیازمندان برسد. کمک به نیازمندان و ایتام و همچنین دستگیری از روحانیون و طلاب جزو لاینفک سبک زندگی امام مرحوم پدر بود.

 

کد خبر 1166375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha