صنعت قدیمی را با دانش بنیان ها روزآمد کنیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت قدیمی مان را با دانش بنیان ها روزآمد کنیم، گفت: با این کار شرایط اقتصادی مان رونق می گیرد.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تولید دانش بنیان ها و اشتغال آفرین گفت: ما به سمت دانش بنیان ها رفته ایم و در این زمینه پیشرفت خوبی هم داشته ایم. در عرصه هایی که نیاز به تکنولوژی های بالایی مثلا نانو تکنولوژی و فناوری هسته ای است در لبه تکنولوژی دنیا حرکت می کنیم اما موضوع این است که اینها موسسات کوچکی هستند که بازدهی اقتصادی مهمی دارند.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نتوانسته ایم عرصه دانش بنیان را با صنعت پیوند دهیم برای همین ما یک سری سخت افزار داریم که 60 الی 70 سال سابقه در این کشور دارند اما نه خود صنعتگر راضی است و نه مردم از آن صنعت رضایت دارند.

 

وی ادامه داد: اگر عرصه دانش بنیان ها را که در آنها پیشرفت های خوب و دستاوردهای عالی داشته ایم، گسترش دهیم و صنعت مان را روزآمد، کارآمد و سرآمد کنیم، قطعا هم رقابت هم راضیت و هم ماندگاری صنعت را خواهیم داشت.

 

مرحبا گفت: لازم است که ما با استفاده از قابلیت هایی که در عرصه دانش بنیان داریم، صنعت قدیمی مان را روزآمد کنیم و این کار باعث رونق شرایط اقتصادی ما می شود.

کد خبر 1166382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha