شیراز در فصل گرما جیره بندی آب نخواهد داشت

بهروزی گفت: در شهرستان شیراز جیره بندی آب در فصل گرما نخواهیم داشت و شبکه های آب در شیراز قدمت زیادی دارند و ۶۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی شیراز فرسوده است و برای نوسازی آن برنامه ریزی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهمن بهروزی»، امروز (شنبه 27 فروردین) در نشست مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: بحران برای یک مدت محدود است اما در موضوع آب مشکل کمبود آب داریم و بارندگی، مدیریت مصرف، مدیران اجرایی، زیرساخت مناسب، منابع مالی و انسانی و ... در آن دخیل است.

مدیرعامل آبفای شیراز افزود: باید امنیت آبرسانی را با تامین آب با کیفیت به انجام برسانیم اما مشارکت عمومی مردم در مدیریت مصرف بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: پنج شهر و ۱۵۶ روستا با یک میلیون و ۸۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش آبفای شهرستان شیراز قرار دارد که ۷۵ درصد آب مورد نیاز از منابع زیر زمینی تامین می شود و ۲ خط آبرسانی به شیراز داریم.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال ۷۸۵ هزار متر مکعب در شهرستان شیراز آب نیاز داریم و یک کولر آبی ۳۰۰ لیتر در روز آب مصرف دارد و با ایجاد یک سایه بان ساده تا ۴۰ درصد مصرف آب کولر کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: تصفیه خانه شماره یک و ۲ شیراز افتتاح شده و تصفیه خانه شماره سه و چهار در دستور کار است و یک تصفیه خانه در شهر صدرا افتتاح شده و افتتاح یک مورد دیگر نیز در این شهر جدید در دستور کار است.

بهروزی خدمات آبفا را گسترده دانست و عنوان کرد: مدیریت مصرف، تولید، انتقال و ... مهم است و ظرفیت مخازن ما در شیراز به ازای هر نفر باید افزایش داده شود و تاکنون بیش از ۱۶۰ شبکه اصلاح شده و ۲۰ مخزن جدید در سال جاری نصب خواهد شد و مدیریت مصرف آب توسط مشترکان موجب عبور موفق ما از فصل گرما خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان شیراز جیره بندی آب در فصل گرما نخواهیم داشت و شبکه های آب در شیراز قدمت زیادی دارند و ۶۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی شیراز فرسوده است و برای نوسازی آن برنامه ریزی می شود.

بهروزی اعلام کرد: در شهرک صنعتی شیراز آماده واگذاری فضا برای ایجاد تصفیه خانه هستیم و حدود ۶۰ درصد از شهر شیراز برخوردار از خدمات دفع فاضلاب است.

کد خبر 1166390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha