مجریان امور مالیاتی شرایط را برای شرکت های دانش بنیان هموار کنند

رضایی کوچی گفت: با نگاهی که مقام معظم رهبری در شعار امسال دارند مجریان امور مالیاتی نیز باید شرایط را روان‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (شنبه ۲۷ فروردین) در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان شهرستان جهرم که با حضور مدیرکل امور مالیاتی و همچنین مدیرعامل بانک «رفاه» استان فارس برگزار شد، گفت: نگاه دستگاه مجری در خصوص اجرای قانون مهم بوده و بعضی موضوعات قانون در یک جا منعطف‌تر و در جایی دیگر محکم‌تر اجرا می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نگاهی که مقام معظم رهبری در شعار امسال دارند مجریان امور مالیاتی نیز باید شرایط را روان‌تر کنند، افزود: مجلس نیز باید متناسب با شعار سال شرایط را آسان‌تر کند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده شرایط موجود را در مجلس مطرح می کنیم، بیان کرد: همچنین انتظار داریم که دولت لایحه‌ای به منظور معافیت شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد.

 

به گفته رضایی کوچی، این هفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص نقش اقتصاد دانش بنیان در بخش مسکن و حمل و نقل و نیز رسیدگی به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر داریم مکانی را برای شرکت‌های که چندین سال است در مرکز رشد فعالیت دارند و به میزانی از توانمندی دست پیدا کرده‌اند که نیاز به مکان بزرگتری دارند ولی هنوز توانایی استقرار در شهرک‌های صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی ندارند، مهیا کنیم که هم دسترسی آسانتر داشته باشند و هم هزینه رفت و آمد کمتر و خدمات بهتری ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع را در جلسه با معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح می کنم، ادامه داد: این آمادگی را داریم که زمینه‌های دولتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هر دوره مالیاتی، آموزشی برای شرکت‌ها گذاشته شود، عنوان کرد: نفت و مالیات عمده درآمد کشور بوده و ۷۰ درصد در آمد کشور از مالیات است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف قانون گذار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بوده که فرارمالیاتی نداشته باشند، عنوان کرد: ایرادهایی به سیستم مالیاتی کشور وجود دارد که باید با یک رویکرد انعطاف پذیر حامی شرکت‌های دانش بنیان باشند.

 

رضایی کوچی همچنین با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌های خرد و کلان دیده شده است، گفت: جهرم در استان فارس بعد از شیراز دومین شهرستانی است که بیشترین شرکت دانش بنیان را ثبت کرده‌ و هفته‌های آینده عملیات عمرانی احداث ساختمان مرکز رشد و فناوری شروع می شود.

کد خبر 1166404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha