مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکونی در روستاها/ پروژه‌های طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیمه‌تمام است

حسینی با اشاره مقاوم سازی حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان گلستان گفت: از آغاز اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ۵۶ درصد خانه‌های روستاییان در استان مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (شنبه 27 فروردین) در نشست خبری اظهار کرد: استان گلستان از جمله استان های در معرض خطر است که همه ساله حوادث مختلفی از جمله سیل، زلزله، رانش زمین و ... را تجربه می کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از سال 76 تا کنون بیشتر از 48 هزار واحد مسکونی که در اثر وقوع حوادث و سوانح طبیعی دچار خسارت شده بود، در روستاهای استان بازسازی شد.

 

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی افزود: این طرح در سال 84 آغاز شده و تا پیش از این فقط 7 درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور و استان‌ ها مقاوم سازی شده بود. امروز بعد از 16 سال 56 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای استان نوسازی و بهسازی شده است.

 

حسینی با بیان اینکه گلستان شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان بالاتر از متوسط کشوری است، یادآور شد: در حال حاضر 50 درصد خانه های روستایی در کشور نوسازی شده است.

 

وی گفت: یکی از دلایلی که امروز می بینیم در جریان حوادث تلفات و خسارت های جانی و مالی کمتری داریم به علت نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: یکی از برنامه های ما در استان مقاوم سازی همه واحدهای غیرمقاوم و بی دوام در روستاها طی مدت 10 سال در قالب دو برنامه 5 ساله تا افق 1410 خواهد بود.

 

وی بیان کرد: در کشور حدود 17 هزار ناظر فنی بر ساخت و سازهای روستایی نظارت دارند که در گلستان 400 ناظر فنی داریم و براساس آخرین دستورالعمل های مقررات ملی ساختمان کار نظارت را انجام می دهند و می توانیم ادعا کنیم که نظارت بر ساخت و سازهای روستایی حتی سختگیرانه تر از نظارت در شهرها است.

 

حسینی به تأمین مسکن محرومان به عنوان یکی از مأموریت های مهم و اصلی بنیاد مسکن اشاره و اظهار کرد: در سال 99 ساخت 3 هزار واحد مسکن محرومان در استان آغاز شد که خوشبختانه نتایج خوبی هم در پی داشت و این واحدها به بهره برداری رسید.

 

وی گفت: امسال هم ساخت 2 هزار واحد برای محرومان را در دستور کار داریم که بعد از پایان ماه مبارک رمضان کلنگ زنی می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره اجرای طرح هادی در روستاها بیان کرد: برای 933 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده است که فاز نخست در 677 روستا به  اجرا درآمده است و این شاخص در استان 74 درصد بوده و در کشور 52 درصد است.

 

وی گفت: 550 روستا هم داریم که پروژه های عمرانی در قالب طرح هادی در این روستاها نیمه تمام است و امیدواریم از منابع ملی اعتبارات خوبی برای تکمیل این پروژه ها به استان اختصاص پیدا کند.

 

 

کد خبر 1166410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha