عدم مدیریت صحیح آب منجر به بحران کم آبی شد

احمدی بابیان اینکه عدم مدیریت آب معضل بحران کم آبی کشاورزان را مهیا کرد گفت: مدیران کشاورزی وارد میدان شوند و با هدایت و راهنمایی کشاورزان این مشکل را هر چه سریع تر حل کنند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی » امروز (شنبه، ۲۷ فروردین ) در جلسه هم‌اندیشی با هدف برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی در فصل زراعی شهرستان رشت اظهار کرد: گیلان قطب کشاورزی و کشت برنج است.

 


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال های گذشته هم این بحران کم آبی وجود داشت گفت: متاسفانه تا اکنون هیچ تدابیری برای حل این معضل اندیشیده نشده است.



وی اذعان کرد: اکنون کشاورزان برخی از بخش های رشت برای خزانه گیری مشکل دارند و آب چاه مناسب خزانه گیری نیست.



احمدی عدم مدیریت در این حوزه را یکی از مشکلاتی دانست که کشاورزان با آن روبه رو هستند و افزود: در این بخش بایستی مدیریت وجود داشته باشد تا با مشکل کم آبی در استانی که همیشه باران است را نداشته باشیم. ‌



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به هزینه های بالای کشت برنج اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه های کارگری برای کشت برنج بالا است و اصلا برای کشاورز این فعالیت به صرفه نیست.


وی با تاکید بر اینکه کشاورزان اکنون نیاز به آب دارند تصریح کرد: جهت جلوگیری از بحران آبی پیش رو بایستی آب کشاورزی زودتر رها سازی شود تا کشاورزان کار کشت را زود شروع کنند تا با آسیب های جدی بحران کم آبی روبه رو نباشند.


احمدی با اشاره به اینکه تجمع آب در برخی از محلات رشت صورت گرفته است افزود: مدیران کشاورزی وارد میدان شوند چرا که متخصص این کار بوده و راحت تر می توانند کشاورزان را راهنمایی و هدایت کنند.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه بایستی دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را حل کنیم اضافه کرد: رها سازی زود و به هنگام آب کشاورزی موجب دل گرمی این قشر زحمتکش خواهد شد.


وی اظهار داشت: کشاورزان به بیمه اعتمادی ندارند چرا که باز پرداخت بیمه در هنگام آسیب های جدی کشاورزی وجود ندارد و این معضل توسط مسئولان ذی ربط هر چه سریع تر حل شود.


کد خبر 1166443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha